Gedurende onze trip over een maand of 2 door het oosten van ZA, gaan we op enig moment van Bhubesi camp (Hlane) in Swaziland, naar Calao Camp in de buurt van Thornybush Game Reserve.
Omdat dit in principe betekend dat we het zuiden van Kruger dus niet zullen bezoeken, heb ik het plan opgevat om bovenstaande rit DOOR Kruger te gaan doen.
De vraag is, is dat een beetje normaal haalbaar?
Het is ± 315km in totaal, waarvan een km of 75 in Kruger. (Mlalane gate -> Kruger gate).
Ik zie dat we dan door Sabie Sands moeten, dat zal gewoon kunnen neem ik aan?
We beschikken over een 4x4, maar dat zal niet echt relevant zijn aangezien de Kruger hoofdwegen geasfalteerd zijn.
Overigens is de hele reis:
JHB
Drakensbergen
St. Lucia
Hluluwie
Hlane (Swaziland)
omgeving Thornybush Reserve
Graskop
JHB
Op de meeste plekken 2 a 3 dagen, zodat we enigzins de tijd hebben en niet hoeven te haasten.
Alles is al geboekt ; )
Als je het park binnenkomt bij Crocodile Bridge en het park weer verlaat via de Paul Kruger Gate dan moet het wanneer je vroeg vertrekt uit Hlane wel te doen zijn in een dag. Je komt dan niet door Sabi Sands, op de kaart lijkt dit misschien zo maar dit is een prive reservaat waar je niet in komt als je er niet overnacht.
Verder hebben jullie een prima route die goed te doen is en 2 a 3 nachten op 1 plek is ook prettig. Ben zelf niet meer zo van de 1-nacht stops.
Je komt inderdaad niet door Sabi Sands, is privé grondgebied dus kan je niet doorheen.
Ik zou het zelf wel een forse dag vinden, zeker omdat je in het Kruger niet heel erg snel kan rijden. Het is wel te doen verder en het is zeker de moeite waard om (even) door het Krugerpark te rijden zelf.