Kruger Park

Welke zijn de beste routes om wild te zien tussen Olifants Restcamp en Lower Sabie?
We rijden met een huurauto.
Groetjes,
Fonny

Hoi Fonny,

je moet altijd gewoon geluk jebben om dieren te zien, op elke route. Dus lekker gaan rijden, goed kijken en laat je verrassen. Veel plezier

Lekker vroeg op en direct op pad als park open gaat. Langzaam rijden, goed spotten, stoppen bij andere auto’s en vragen wat men al gezien heeft of op dat moment ziet. Genieten van alle vogels, dieren, mooie bomen, etc.
Ik pak vaak graag de grote weg van Olifants naar Satara omdat je daar toch heel vaak heel veel dieren ziet. Dan bij Satara (als je de tijd hebt), de S100 pakken en lus maken met H9 (laatste nummer zeg ik uit mijn hoofd).
S100 staat bekend omdat daar vaak een grote groep leeuwen is. En heel soms zie ik er ook cheeta!
Prachtige maar wel onverharde weg. Ga je dan weer terug richting Satara / grote weg via de H9 dan maak je veel kans op olifanten maar ook hyena’s etc. De H9 is verhard.

Van daaruit kun je terug naar Satara voor eten & drinken of alsnog zuidelijker richting Skukuza.
Rondom Skukuza zijn bijna alle wegen mooi. Vooral de wegen langs de rivieren ten noorden van Skukuza. Vaak luipaard, cheeta, leeuw.

Maar staar je vooral niet blind op de katachtigen. Alles wat je tegenkomt is mooi en mooi meegenomen. Van Skukuza naar Lower Sabie is ook een mooi deel.
Hou rekening met de snelheden. Op verharde wegen mag je max. 50 en onverhard max. 40. Om goed wild te kunnen spotten rijden wij vaak maar rond de 30. Verdeeld over een hele dag komen met koffiestop, lunch, stoppen voor dieren, fotograferen, etc. komen wij meestal uit op een gemiddelde snelheid van net iets meer dan 20 km per uur!

En let op de sluitingstijden van het park. Kruger Park deelt forse boetes uit als je te laat bij een gate bent. Dus op tijd bij je volgende overnachtingsplek in het kamp zijn of uit het park als je niet meer in het park slaapt!
Voor meer info, ook over afstanden, reistijden, openingstijden, zie www.sanparks.org

Heel veel voorpret gewenst.
Met frisse groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Wij zijn dit jaar in maart naar Kruger geweest. Binnen gereden via Crocodile bridge. 1 overnachting in Lower Sabie en daarna 2 nachten in Olifants rest camp. In de buurt van Lower Sabie was in die periode weinig wild te spotten. Volgens locals was een grote migratie geweest meer naar het noorden. Toen we in de buurt van Olifants rond reden hebben we dan ook veel meer wild gezien. Maar je moet natuurlijk ook veel geluk hebben.

Christophe