Bedoeling is om vanuit Hanoi met de nachttrein naar Lao Sai te reizen. Vandaaruit met openbaar vervoer verder naar Sapa. Heb ergens op internet gelezen dat er vele minibusjes aan het treinstation staan te wachten om je naar Sapa te vervoeren, maar dat je serieus moet afdingen op de prijs.
Wat is een aanvaardbare prijs ? Afdingen is niet onze sterkste kant !
We zouden 2 nachten in Sapa blijven
op dag 1 een wandeling naar Cat Cat village
op dag 2 eventueel een wandeling (met gids ?) naar de Ta Phin villaga, iemand ervaring mee ?
op dag 3 ’s avonds de nachttrein terug naar Hanoi, hoe kunnen we deze grote halve dag nog invullen
Zo te zien wil je een beetje rond Sapa stad blijven?
ik weet niet of je zonder hotel boeking naar Sapa wilt gaan, anders kan je de transfer van het station naar je hotel laten regelen door je hoel.
Misschien is deze wel inbegrepen in de prijs?
Prijs met een gedeelde mini Van zit zo rond de 5 usd pp en prive rond de 20 usd; prijzen van nu ( mei 2013 ) .
Wat te doen/
Je kan het idee van Ingrid overnemen en iets boeken met de Sapa Sisters voor deze 3 dagen.
Of , afhankelijk van de datums, een zondagsmarkt bezoeken, en dan de dag erop naar Ta Phin wandelen ( is wel een lange wandeling op en neer naar Sapa stad ) en de dag van vertrek naar Cat Cat.
Ik ben van plan een hotel op voorhand te boeken, dus kan ik misschien de transfer via hotel geregeld krijgen.
Een meerdaagse tocht zie ik niet zo zitten, liefst daar wandelingen in de buurt maken, mag gerust wel 10 à 15 km lang zijn, geen probleem.