Wij zijn vanochtend aangekomen in Hanoi, we verblijven hier 2 nachten in een hotel en willen dan door naar Sapa en Halong Bay. Wat een keuzes daarin en daarom dus ook moeilijk om een beslissing te nemen. Het hotel biedt ons trein naar Sapa, trip en overnachting in Sapa, terug trein naar Hanoi voor USD 130 pp. Daarbij kunnen we ook meteen de trip naar Halong Bay boeken voor USD 104 pp hier zit meteen het vervoer van Hanoi naar Halong City en terug in begrepen. Zijn dit redelijke prijzen? Weet iemand hier meer over?
Wat we ook graag willen weten is of iemand een leuke tussenstop tussen Hanoi en Hue weet. Dit is naar onze mening een te lange trip voor 1 dag dus we willen graag een tussenstop maken. Tips?
Voor Sapa is de 130 usd een normale prijs voor een 2 daagse georganiseerde trip.
Vraag wel even wat voor bed je hebt in de trein.
Voor Halong Bay is de prijs afhankelijk van de boot, dus daar kan ik je niets over vertellen omdat je die hebt genoemd.
Maar wanneer je die weet kan je deze invoeren ion google en dan zie je de prijzen vanzelf langskomen.
Heb je er geen tijd voor, kan ik wel even kijken voor je en dan deze hier vermelden.
Voor een tussenstop wordt normaal gestopt in Vinh, maar dat is niet zo’n leuk stadje.
Ik zou dan eerder dong Hoi adviseren, maar dan is het ook wel een flinke rit.
Van Dong Hoi naar hue kan je een trip nemen door het phong nha ke bang park en wat grotten bekijken en misschien varen.
vergeet dan niet de paradise cave wanneer een bezoek aan deze grot mogelijk is.
We hebben ondertussen Halong Bay geboekt voor 50USD via de AdventureIndoChina met alles erop en eraan en Sapa via ons hotel. Wat we ons alleen nog afvroegen is of het gebruikelijk is om fooi te geven in restaurants en zo ja hoe veel (ze keken ons namelijk gister erg raar aan toen we fooi gaven, was het te weinig of was het raar dat we het gaven).
We hebben besloten om de nachttrein van Hanoi naar Hue te nemen en dus geen tussenstop nodig hebben.