Ik doe de 3-dagentour Halong Bay en heb hierna drie dagen speling voordat mijn vlucht naar Phnom Penh vertrekt.
Is het realistisch om meteen de dag na mijn boottrip een trip naar Sapa Valley te doen om drie dagen later terug te zijn?
Is dit makkelijk zelf te organiseren of is het handig om een goedkope tour te boeken? Ik wil het liefst zelf regelen, maar mag zeker het risico niet lopen om mijn vlucht te missen…
Any Tips of eventuele goedkope twee-dagentours Sapa Valley??
Dat kan, Normaal kom je terug naar Hanoi rond 17:0.
De trein naar Lao cai vertrekt rond 21:00. Probeer van tervoren af te sprken bij HL bay tour operator, dat ze jou afzet bij treinstation. Dan kan je daar rustig in de buurt gaan dinneren.
PS. 1 nacht Halong bay is volgens mij ruim genoeg.
Laat je hotel/lokaal trein tickets van tervoren regeln. Zelfs je hotel in sapa kan tickets voor je regelen, als je niet in hanoi verblijft. Ticket kost round 35 dollar enkel reis voor een luxe cabine.
Als je in Lao cai bent, het is dan een makkie om naar sapa gaan met de bus. (kost rond 2 dollar). Neem je hotel adres mee, laat de chauffeur zien, dan kan hij je daar afzetten.
Voor de tour, kun je het best in Sapa je hotel laten regelen. Laat je wensen weten mbt je trekking/tour.
Voor halong bay laat ik de lokaal tour regelen. Ik wil niet al te veel tijd verliezen aan het regelen tijdens mijn vakantie. Het kost ook niet veel meer extra. Maar sommige mensen vinden het leuk om dat te doen, dat kan.
Ik ga zelfs in sept nog eens naar bai tu Long met een paar vrienden.
Ik zou van halong bay n 1 of 2 dagen tour maken en meer tijd aan sapa en omgeving geven. Maar das uiteraard n persoonlijke keuze… Ik denk dat je alles wel zelf kunt regelen alleen je treintickets zou ik regelen voordat je naar halong bay gaat, zou zonde zijn als de trein volgeboekt is…