Mijn man en ik vertrekken over 4 weken naar Vietnam. Vanuit Hanoi nemen we de nachttrein naar Sapa om hier een trekking te doen met een local guide die we gevonden hebben via Facebook.
Nu zijn we op zoek naar een tour rond Ha Long Bay.
Enkele vraagjes:
welk zijn de beste bureau’s om te boeken (prijs / kwaliteit)
welke route (Ha Long Bay - Cat Ba - Bai tu Long)
kunnen we met een tour vanuit Sapa vertrekken of zorgen we best zelf voor vervoer vanuit Sapa naar Ha Long?
Vanuit Ha Long Bay willen we verder naar Hoi An (Da Nang). Iemand ervaring met de luchthaven Hai Phong?
Zo te zien heb je al goed ingelezen, aangezien dat je Sapa al geregeld hebt.
Van Sapa naar Halong.
Je hoeft niets zelf te regelen om in Halong te komen.
Wanneer je een cruise boekt naar Halong gaan deze bijna altijd VV Halong vanaf Hanoi.
Je kan ook een cruise alleen boeken, dan moet je het vervoer zelf regelen naar Halong.
Is wat moeilijker te boeken omdat ze cruises als pakket verkopen; dus met vervoer.
Je kan aan de Halong cruise meteen de dag van aankomst uit Sapa beginnen; de treinen arriveren al vroeg in de ochtend in Hanoi.
Persoonlijk zou ik de route Bai To Long nemen.
Kijk eerst even welke route.
Dan naar de boot ( comfort, aantal cabins enz. ) icm de aangeboden excursies.
Ook de tijd van kajakken en zwemmen is belangrijk.
Veel kajakken / zwemmen betekend niet veel varen!
Boeken kan je bij de reder zelf of bij een bureau met goede referenties op deze site bijv.
Hai Phong airport
Wanneer je dus een cruise hebt geboekt VV Hanoi , Halong, moet je de terugreis naar Hanoi laten vallen; krijg je geen geld voor terug.
Ik denk dat je bedoelt hoe je er geraakt van Halong naar Hai Phong?
Er vanuit gaande dat je de vlucht van 17 uur neemt, heb je dus ongeveer 3.5 uur de tijd om op de luchthaven te komen.
Reken op een rit van 2 a 2.5 uur
De cruise is afgelopen om 12 uur ( kan je ook rekening mee houden bij het boeken van de cruise, er zit variatie in de aankomsttijden in de haven ).
Uiterlijke aankomst luchthaven 15:55.
Heb je nog meer vragen laat het ons AUB weten, dan proberen we je verder te helpen.