We plannen een mooie cruise door Ha Long Bay :zon02:. Echter vertrekt bijna elke cruise vanaf de pier in Halong en eindigt weer bij die pier in Halong. Bijna geen enkele cruise ( die ik heb gevonden) stopt op Cat Ba.
Nu zijn we op zoek naar één van de volgende opties:
Optie 1: Cruise vanaf Ha Long, die ons afzet uiteindelijk op Cat Ba
Optie 2: Cruise die vertrekt vanaf Cat Ba en ons weer afzet bij de pier van Ha Long
Op Cat Ba willen we namelijk naar het uitzichtpunt bij Canonfort en naar hospital cave. Lijkt ons best de moeite waard!?
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips voor ons?
Je moet eigenlijk kiezen van Cat Ba naar Cat Ba en van Halong pier naar Halong Pier.
Van Cat Ba kan je makkelijk naar Hanoi reizen.
Misschien is het een optie om een cruise te kopen van Halong pier naar Cat Ba en dan de cruise te verlaten na de overnachting op Cat Ba.
Er zijn cruises waar je slaapt op het eiland en dan terug gaan naar de pier met de boot de dag erop.
Die terug vaart laat je voor wat het is en je kan dan alles, op het eiland zien wat je wilt en overnacht dan op het eiland voor je eigen kosten.
Dag erop naar Hanoi; je betaald dan die overnachting + transfer naar hanoi, maar dat is echt wel te overzien.
Anders kan ook ook.
Van Ninh Binh provincie meteen door naar Cat ba en vandaar een dag cruise boeken en overnachten op het eiland.
Andere dag alles bekijken wat je wilt en dag erop naar Hanoi; is ook nog eens veel goedkoper.
Bedankt voor je enorm uitgebreide reactie, top!:kampioen:
Momenteel is het plan als volgt:
17 juli: naar Ha long, eind middag inchecken in Ha Long DC Hotel
18 juli: heel vroeg mountain Bai Tho beklimmen, daarna uitchecken en een cruise starten
18 juli: cruise en overnachting op boot
19 juli: cruise, welke ons afzet op Cat Ba Island eind middag, bezoeken van Canonfort etc. Overnachting Hung Long op Cat Ba Island
20 juli: uitchecken en hopelijk vanuit de tour een transfer naar Ninh Binh.
Ik weet dat Vega travel dit schema uitvoert. Ik heb hen om informatie gevraagd per mail.
Na zo’n tour wordt je meestal weer in Hanoi afgezet, wij willen echter vanuit Cat Ba naar Ninh Binh. Dan moeten we denk ik naar de Haiphong pier toe toch, i.p.v. naar de pier van Ha Long?
Tuurlijk wil ik dat. Ik heb zojuist een reactie gehad en zal deze hier letterlijk onder posten:
Because our tour is packaged from Hanoi so even you don’t use our transport it still the same price.
So we can pick up at 12:00 at the boat station
You can end the tour on Cat Ba island with 10 USD cheaper
You can end the tour in Halong with the same price.
We can book a bus ticket from our boat to Ninh Binh cost 10 USD per person.
Voor nu heb ik hen weer gevraagd of we bij het hotel in Ha Long opgepikt kunnen worden en of we, wanneer we op Cat Ba de tour eindigen, via de Haiphong pier richitng Ninh Binh gaan…
Vega travel vraagt (schrik niet) nu al een aanbetaling van 200 USD per credit card over te maken. De rest ter plekke in cash betalen. Ik schrik hier van en doe dit liever niet…
In hoeverre is dit gebruikelijk in Vietnam en in hoeverre neem ik daar een risico mee?
Aan de andere kant…Vegatravel staat aanbevolen in de lonely planet en ook tripaviser is lovend…