Wij vertrekken volgende maandag naar Vietnam en over één ding zit ik nog te dubben. Advies gevraagd dus
Op 29 juli arriveren wij terug in Hanoi en ik wilde dan doorreizen naar Cat ba om 2 dagen te relaxen (wij zijn dan 3 weken onderweg geweest). Nu hoor en lees ik daar verschillende dingen over: mooi en idyllisch , maar ook een bouwput en vol met touristen enz…
Ik wilde ook een Halong bay cruise doen, maar dat kan niet vanuit Cat ba of Wel? daar lees ik ook zoveel verschillende dingen over. Ik had contact met friends travel en vond dat aanbod toch wel erg prijzig.
ik zou het erg fijn vinden ,moest iemand die past geweest is mij kunnen informeren.
Je hebt gelijk dat Halong, relatief best wel aan de prijs is, kwestie van vraag en aanbod.
Er mogen maar 500 boten varen daar en dat is inclusief de dagboten.
Je kan diverse trips doen en ook met overnachtingen op Cat Ba.
Ook kan je cruisen vanuit Cat Ba.
Maar het is wel touristisch, ja dat klopt.
Maar om nu van een bouwput te spreken is een beetje overdreven.
Natuurlijk kan een hotel besluiten te verbouwen, maar dat kan niemand voorzien of weten wanneer.
Juli en augustus september is laagseizoen, dus de beste periode voor hen wanneer ze plannen hebben.
Mijn advies zou zijn:
Wanneer je strand en Halong wilt, kies een cruise met overnachting bij een een hotel en niet op de boot.
Deze zijn wat goedkoper dan overnachten op de boot en je hebt dan beide.