Cat ba island en lan ha bay

Hoi,

Ik wou even met jullie delen hoe wij naar cat ba island zijn gegaan. Aangezien ik tijdens het uitzoeken hiervan weinig informatie kon vinden over hoe je het beste en goedkoopste naar cat ba kunt gaan. Het enige wat ik eigenlijk vond was: ga niet zelfstandig, dat kan niet enz. En wij hadden geen zin om eerst weer terug naar hanoi te gaan. Wat je met die tours eigenlijk altijd wel doet.
Wij zijn vanuit Hanoi met hoang long bus company naar cat ba gereisd. Je koopt je kaartje op het luong yen bus station. In het hoogseizoen gaan ze 4 keer per dag en anders 2 keer per dag. Kaartje kost ong 200.000 dong. Je stapt dus op op het luong yen station en gaat dan met de bus naar hai phong (Je reist dus niet via halong city). In hai phong stap je over op een andere bus (deze staat al te wachten) en die brengt je naar de ferry. Als je van de ferry gaat op cat ba island staat er weer een bus op je te wachten. Die brengt je naar cat ba town. Alles is goed geregeld en in 4,5 a 5 uur ben je vanuit Hanoi in cat ba town. Op de terugweg precies het zelfde. Wij zijn niet naar halong bay gegaan maar hebben een kajak tour door lan ha bay gedaan (was geweldig trouwens. Zijn maar 2 andere kajakkers en 2 toeristen boten tegen gekomen. Verder alleen maar vissers). Je hebt daar al dag tours vanaf 17 euro. Dus… Je hoeft niet georganiseerd vanuit Hanoi naar halong bay te gaan. Ga op eigen gelegenheid. Makkelijk, leuk en veel goedkoper!! En de bussen zijn goed van hoang long.

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

1 like

wij zijn met de lokale veerpont gegaan. waren ongeveer 50000 VND p.p. kwijt. Dit was vanaf het Halong (geloof ik). van Cat Ba af hebben we de speedboot naar Hai Phong genomen. Naar Cat Ba klopt dat men daar alleen bus-boot-bus adviseert.