Sapa

Hoi Hoi,

Zouden jullie een trip naar Sapa boeken via een touroperator, of zelf een treinticket naar Lao Cai en dan daar op eigen gelegenheid rondtrekken en slapen bij een homestay?

Wat zijn anders goede organisaties?

Ik heb zelf gewoon de trein genomen, en hen de rest ter plekke geregeld.

Helaas was ik bij aankomst in Lao Chai net ziek geweest (behoorlijke griep), en was ik even niet in staat een meerdaagse trekking te maken. Deze worden wel overal aangeboden, zowel vanuit tourist agencies, als in verschillende guesthouses. Als alternatief programma heb ik zelfstandig een aantal wandelingen gemaakt naar dorpen in de omgeving (in de Lonely Planet staan een paar opties), er uiteraard ben ik naar de zondagsmarkt geweest.

Persoonlijk vind ik Sapa het mooite stukje Vietnam!

Ik wilde idd op eigen gelegenheid gaan. Maar wij konden geen kaartjes van te voren kopen, ze vertelde ons dat de trein ook wel eens vol zit. Wij hebben het ticket en vervoer naar sapa geboekt en ter plaatse een hotelletje geregeld. WIj zijn overigens wel genept en hebben een veel te duur ticket betaald, maar dat was gewoon pech denk ik.

Hallo!

Wij hebben een tripje van 3 nachten/twee dagen vanuit Hanoi geboekt. Volgende keer zou ik het zeker gewoon zelf doen. We hadden betaald voor een soft sleeper in de trein maar ze hadden gewoon een harde sleeper voor ons geboekt. Verder zaten we in een slecht hotel in Sapa waar we 2x/dag hetzelfde eten kregen en er in onze hotel kamer is ingebroken (Sapa view hotel). Ik denk dat het goed zelf te doen is, net zo makkelijk, goedkoper, en je kan je eigen accomodatie uitzoeken.