Ik ben aan het onderhandelen met Amazing Vietnam Travel over een 3 daagse (4 nachten) tour naar Sapa. Ik kan deze bij hen boeken voor $168 pp (2 pers) incl. treintickets, tranfers, 2 x hotel, gids en maaltijden. (zie ook hun site) Toen ik aangaf geinteresseerd te zijn vertelde men mij echter dat ik deze tour beter niet kon boeken omdat de kwaliteit te wensen over zou laten. Ik kon beter een duurdere tour nemen voor $240… Moet ik dit serieus nemen of is dit een verkooptruc? Wil graag deze tour vooraf geregeld hebben omdat we gelijk doorreizen als we in Hanoi aankomen en dan dus geen tijd voor onderhandelen heb.
Hallo Karen,
Ik ga er vanuit dat je deze bedoelt?
De prijs van deze is zonder belasting en service en dan kom je wel rond de 168 dollar pp.
Mijn eerste vraag zou zijn wat is het verschil en de meerwaarde van deze 50% meer.
Zijn de lokaties en het gebodene van je eerste optie goed voor je en hebben de financiële meerkosten van de duurdere hebben geen meerwaarde voor je, of passen door een langere duur niet in je schema, dan zou ik bij je eerste optie blijven.
wel zou ik voor de duurdere optie vergelijkbare tours gaan zoeken en tegen welke prijs deze worden aangeboden.
Vind je een goedkopere vergelijkbare dan zou ik dit hun even laten weten.
Ik denk wel dat het een verkooptruc is.
Idem in Nederland bij het kopen van bijv. een TV.
Deze heeft dit meer en dit meer enz.
Er zijn ook bureaus die het andersom doen.
Ze beginnen met de duurdere en zeggen dat het onderhandelbaar is.
Deze bieden dus de reis aan van de 240 en komen na een afwijzing met die van 168 en schrijven dan dat die ook goed is.
Dus.
Is je eerste optie goed en de prijs is goed dan gewoon boeken.
Is het alternatief met de meerkosten en het gebodene beter dan een afweging maken.
Heb je geen vertrouwen meer in deze organisatie dan een andere zoeken.
gr.
Ton.
Ik heb net voor mijn mei vakantie een ticket naar Hanoi geboekt, één week van zaterdag tot zaterdag. Wanneer ik wat ruimer in mijn vakantiedagen zou zitten, zou ik graag zelf alles regelen. Met een krap weekje ben ik, net zoals Karen, ook op zoek naar een tour naar Sapa (en Halong). Ik ben op verschillende forums vega-travel tegengekomen. Kennelijk hebben ze een goede kwaliteit / prijs verhouding, iemand hier ervaring met die partij?
Hallo Jsteenderen, met vega travel heb ik geen ervaring. Zag dat hij goed gewaardeerd werd op tripadvisor, zo ook vietnam amazing travel waar ik mee aan het onderhandelen ben. Moet zeggen dat ik steeds per omgaande antwoord krijg op mijn vragen, dus overweeg wel bij hen te boeken…
succes met jouw reis!
Hallo Ton, dank voor je snelle antwoord. heb nu eindelijk een reactie van VAT over de meerwaarde van de tour van $ 168 ipv die van $ 240. Beide tours zien er prachtig uit maar de ‘upgrade’ blijkt te gaan over een halve dag excursie naar Ham Rong Mountain, vervoer met een prive car ipv jeep/bus, 1 x een 3* overnachting ipv een 2*. Voor mij is de keus dan gauw gemaaakt, ware het niet dat er ook nog een verschil wordt gemaakt tussen de treinreis nl: een SP1 (SP2) trein ipv de LC7 (LC8). De LC7 (LC8) is een soft sleeper met ac. en is de laatste trein die vertrekt uit Hanoi (of vv) Heb al een beetje gezocht op het net maar zie alleen maar dat het een incidentele trein is die wordt ingezet bij vakanties en extreme drukte… Ooit iets van gehoord? Kan ik het erop gokken?
Hallo Karen,
Ik heb met je vraag geen ervaring en ben, net als jij even afhankelijk van het internet.
Ik denk dat je op tripadvisor dit stukje hebt gelezen, betreffende incidenteel vertrek bij alleen drukte.
LC7 is the latest train leaving Hanoi to Lao Cai but it is not running frequency! Only on the date of fully book (weekend) or on Vietnamese Public holiday…
Bedenk wel dat de post uit 2009 stamt en in Viet Nam alles veranderd is sinds die tijd.
Viet Nam 2009 lijkt helemaal niet meer op 2012, bijna een ander land geworden.
Zeker wat betreft infrastructuur, hotels, prijzen, soort touristen enz.
Wanneer je ook nog bedenkt dat er elke maand bijna 100000 touristen dit berggebied bezoeken, waarvan 30% westerlingen ( heb ik ook van internet ), denk ik dat alle treinen wel vol zitten ( liggen ).
Ook zie ik op elke boekingssite en hotelsites die ook treintickets als service hebben voor een ticket van LC7 dat deze gewoon een standaard is zoals ook de sp treinen.
Neem ook het bureau VAT, deze is een touroperator en geen boekingskantoor.
Dit in nagezocht te hebben en met wat vietnamese ervaring, is het geen gok.
Wanneer ik deze trip via hen zou willen boeken zou ik het doen zonder mij zorgen te maken.
Helaas is wat ik zou doen is geen zekerheid, maar ik ben er wel van overtuigd dat dit gewoon betrouwbaar is, en je treinreis geen gevaar loopt.
gr.
Ton.
Hallo Ton,
Dankjewel! Ik denk idd dat je gelijk hebt. Ik ga de goedkoopste optie boeken, voelt goed genoeg voor ons. Zekerheid heb je natuurlijk nooit maar we gaan ervoor. Heb er ongelooflijk veel zin in! Ik zal je tzt op de hoogte houden! Bedankt voor al je goeie adviezen!
gr. Karen
Ik weet natuurlijk niet wat de exacte verschillen zijn, maar veel lokale Aziatische reisbureaus leveren producten van mindere kwaliteit (op meerdere manieren op te vatten) aan de lokale markt (en tevens binnen ZO-Azie). Als een westerling een lokaal product wil afnemen vanwege de scherpe prijs, worden sommige lokale reisbureaus bang dat hun kwaliteit mogelijk niet voldoende is, terwijl dit voor de lokale markt voor dat product geen probleem zou zijn. Ik weet dat dit ook zo in Maleisie en Indonesie werkt, een reden waarom veel lokale reisbureaus vaak de onderkant van het segment niet eens wil noemen richting westerse reizigers.
Kan dit hier misschien ook spelen?