Keuze qua tijdsgebrek tussen beide …
Wat is het grote verschil ? Beide vrij toeristisch ? Alle info/ervaringen welkom !
Keuze qua tijdsgebrek tussen beide …
Wat is het grote verschil ? Beide vrij toeristisch ? Alle info/ervaringen welkom !
Hallo V,
Hoewel ik een grote voorkeur voor 1 van beiden zal ik proberen zo objectief mogelijk te blijven.
Grootste verschil tussen Sapa en Mai Chau ( MC) is dat MC in een dal ligt en Sapa in de bergen.
Ook zijn de bergen in Sapa hoger dan in MC.
Naar Sapa ga je voornamelijk voor de bergen en de trekkings daar.
Een klein nadeel kan zijn dat je met de trein gaat en dus de ook de vertrekdatum meestal ook vast staat.
Tegenwoordig kan je ook met de bus naar Sapa over een pas aangelegde weg en de rit duurt dan een uur of 7; kan zowel 's-nachts als overdag.
Ook is Sapa beduidens meer touristischer dan MC, zeker wanneer ik mijn eerste keer vergelijk met de laatste keer.
Ook is een trip naar Sapa niet echt goed te combineren met trips die afwisseling hebben met bergen.
Ook is een route wat moeilijker te maken; je gaat naar Sapa en dan weer terug naar Hanoi en dan weer verder naar misschien het zuiden.
Ga je naar Mai Chau, dan kan je daar ook trekkings houden, vanaf bergen naar de rijstvelden kijken en door rijstvelden wandelen of fietsen.
Ook kan je grotten bezoeken, kayakken over de rivieren, bergbeklimmen, homestays, zondagmarkt met bijna alle minderheden als in Sapa, watervallen enz.
Ander voordeel is dat je vanaf Mai een mooie route kan maken langs andere plekken in de regio met veel afwisseling.
ook hoef je niet perse terug naar hanoi en kan je in Ninh Binh stad verder met de bus of trein.
Bedoel dus dat je bijv. van hanoi naar mai Chau kan reizen met de bus ( 3 a 4 uur ) door naar bv. Hoa Lu, Cuc Phuong park ( bossen), Trang Anh of Tam Coc ( Halong Bai on land) naar Ninh Binh stad.
Is natuurlijk allemaal persoonlijk.
Hoop dat dit je verder kan helpen?
Gr.
Ton.
Zeker wel Thon ! Thx !