Dit najaar ga ik een paar maanden naar Zuid-Amerika, te beginnen in Ecuador. Nu zag ik op internet wat fraaie foto’s van **SANTUARIO DE LAS LAJAS **in het zuiden van Colombia. Wat ik mij afvraag: is het mogelijk/veilig/de moeite waard om even de grens over te gaan, de kathedraal te bezoeken en dan weer terug naar Ecuador te gaan?
Iemand die hier ervaringen mee heeft? Ik hoor het graag!
hoi Jelger,
Ik ben net terug van een 8 maanden lange reis en heb ook las lajas bezocht. De grens overgang van colombia naar ecuador en andersom is heel simpel, snel en veilig. En als je dan toch in Tulum (in Ecuador) ben moet je beslist de begraafplaats bezoeken, een hele bijzondere begraafplaats!
Van Quito naar Tulum kom je nog langs allerlei leuke plaatsen, je kunt bijvoorbeeld op een trein (een bus op treinonderstel) een geweldige tocht maken in Ibarra en natuurlijk naar de markt in otavalo.
En natuurlijk de Galapagos eilanden!
Heel veel plezier.
Groetjes sandra
Bedankt voor je reactie, dan ga ik die grensovergang zeker meepakken. De Galapagos eilanden, tsja, daar moet ik nog even over nadenken. Dat lijkt me natuurlijk erg mooit, maar ik ben bang dat dat een geldkwestie wordt.