Colombia en Ecuador

Wij (2 pers.) willen in september/oktober dit jaar voor ongeveer 7 weken naar Colombia en Ecuador (backpacken).
De reden waarom we voor deze 2 landen kiezen is omdat ik erg veel positieve verhalen heb gehoord over deze 2 landen.

Dit is in (erg) grote lijnen onze route:

• Cartagena, Colombia
  • Bolivia, Colombia
  • Quito, Ecuador
  • Guayaquil
  • Galapalos eilanden

Heeft iemand ervaringen en/of tips met deze route? Is dit te doen in 7 weken of is het gekkenwerk?
Het lijkt me geweldig om de vakantie op de Galapalos eilanden af te sluiten.

Volgende vragen:
• Is het te doen om van Colombia de grens over te steken naar Ecuador, of is vliegen de beste en veiligste optie?
• Is het verstandiger om de terugvlucht vanuit de Galapalos te nemen of is Guayaguil meer aan te raden?
• Hoe duur is de oversteek (budget) van Guayaquil of een andere (goedkopere) plaats naar de Galapalos eilanden?
• Wat zijn de kosten ongeveer per dag gemiddeld? We gaan met z’n 2-en. Is € 90,- voor 2 personen per dag te doen incl. accommodatie?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Gr,
Ebesz

Hoi Ebesz, ik ben in 2010 van Colombia naar Ecuador gegaan, puur voor de Galapagos Eilanden. De bus is prima te doen, ik nam twee dagbussen, van Cali naar Pasto (vanuit Bogota kan natuurlijk ook), en van Pasto naar Quito. Prachtige uitzichten onderweg en als je tijd hebt ook nog genoeg moois te bezoeken zoals Popayan en San Agustin.
In Quito kun je een last-minute cruise boeken. Altijd nog wel een boot die opgevuld moet worden. Een 8-daagse cruise langs de diversen eilanden is absoluut de moeite waard, zo zie je verreweg het meeste. Last-minutes zijn ook te boeken in Puerto Ayora (Santa Cruz), waar het veel prettiger verblijven is dan in Quito. Voor de retour-vlucht naar Santa Cruz ben je waarschijnlijk ongeveer 350-450 USD kwijt.

Idd kan je heel gemakkelijk en veilig reizen van Colombia naar Equador! Moest je meer tips nodig hebben voor Colombia, check dan deze website www.colombiafacil.com ;). Succes!

7 weken is royaal, je zou er zelfs nog wat plaatsen aan kunnen toevoegen. Voor mij was Medellin in Colombia de grote verrassing, een moderne, aangename groene stad. Je zou Quito ook nog kunnen combineren met Zuid-Colombia met steden als Cali of Popayán; er wordt overigens gezegd dat het grensgebied onveiliger zou zijn. Zelf heb ik de grote steden in Colombia per vliegtuig gedaan, heel betaalbaar, snel en veilig.

Meer suggesties en tips kan je hier vinden:
http://www.spaanstaligewereld.nl/artikel.php?land_id=4&land=Colombia%20title=
http://www.spaanstaligewereld.nl/artikel.php?land_id=8&land=Ecuador%20title=

saludos
Frank

Wat bedoel je met Bolivia, Colombia?

Ik was in Colombia (jan/feb 2013) ongeveer COP90.000-115.000 gemiddeld per persoon per dag kwijt, dus ongeveer €40 tot 50 per persoon per dag. Dat is voor hotelkamers met privébadkamer maar wel in simpele hotelletjes; twee nationale vluchten binnen Colombia, diverse busritten, soms goedkoop eten en soms even wat duurder (in de steden is het duurder, vooral als je iets anders wilt dat eeuwig maar kip kip kip of forel forel forel… het Colombiaanse eten kwam ons al snel de neus uit) en wat souvenirs.

In mijn blog kun je lezen waar ik verbleef en hoe dat hotel beviel; en nog meer inspiratie opdoen voor leuke plaatsen en dingen om te doen. http://blog.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/10/tpod.html

¡Feliz viaje!