Ecuador en Colombia

Hoi allen

Deze zomer heb ik vijf weken om te reizen. Yay! Mijn vriend heeft er helaas maar 2. Die twee weken willen we besteden in Ecuador: in ieder geval willen we 5 dagen jungle doen en naar de Galapagos eilanden gaan.

Ik heb dus eerst nog 3 weken om zelf te besteden. Nou ben ik normaal niet van het snel-snel reizen. Ik doe liever wat langer in één land. Maar… ik wil héél erg graag naar Cano Cristales in Colombia. Dat staat enorm hoog op mijn lijstje en ik weet niet of ik daar snel nog een keer zo in de buurt ga zijn.

Ben ik heel erg gek als ik eerst naar Bogota reis? Dan wil ik eerst naar Cano Cristales. Dan heb ik vervolgens twee weken om van Bogota (zoveel mogelijk over land) naar Quito te reizen. Aangezien ik enorm hou van de Andes en van trektochten, doe ik het liefst ook een trektocht tijdens deze reis, bijvoorbeeld in Parque Nacional Puracé. Volgens mij kan ik dan met een nachtbus (of eventueel vliegen) naar Popayan? En dan heb ik wellicht twee of drie dagen nodig om in Quito te komen?

Een andere optie is om puur voor Cano Cristales eerst vanuit Nederland op Bogota te vliegen. En daarna met het vliegtuig naar Quito. Maar dat zo ik ook wel weer zonde vinden, Colombia is een hartstikke mooi land! Ook heb ik van horen zeggen dat de Andes in Colombia indrukwekkender is. Weten jullie hier iets over?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Groeten Bertine

Persoonlijk vind ik de Andes in Chili heel indrukwekkend. maar goed dat is natuurlijk persoonlijk!
Ik denk dat je via la macarena het gemakkelijkste daar kan komen met een tourtje. En die tours kun je waarschijnlijk al in Bogota of Medellin boeken.

En van Popayan naar Quito, kun je eerst van Popayan naar Ipiales en dan door naar Quito en dat kan op 1 dag.

Groet Rutger