In navolging op een eerder topic heb ik de knoop doorgehakt. Peru is afgevallen en ik ga me volledig storten op Colombia en een stuk Ecuador. De planning is om van Noord naar Zuid af te reizen of van Zuid naar Noord. Van Zuid naar Noord zou betekenen om vanuit aankomst in Bogota door te reizen naar Quito, van daaruit een stuk Amazone gebied mee nemen en zo onze weg naar het Noord Oosten van Colombia te vinden.
De andere vorm is doorreizen naar het Noorden om op 5 januari in Pasto te zijn voor Carnaval de Negros y Blancos.
Nu ben ik heel benieuwd of jullie tips hebben en dan vooral activiteiten, kleine must see dorpjes etc. etc. Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen van jullie die niet te vinden zijn in de meer gangbare reisschema’s die je tegen komt. Ook ben ik benieuwd naar jullie strandervaringen. Ik wil een x aantal dagen genieten op een mooi Caribisch strand.
Ook ben ik benieuwd waar ik moet zijn voor Oud en Nieuw in Colombia? In begin januari vier ik ook mijn verjaardag dus het mag een omgeving zijn waarin een groot feest centraal staat.
Gebieden die al vast staan:
Quito
Amazone
Cocora Valley
Ciudad perdida
Mooi bounty strand aan de Caribische kust
Ik ben heel benieuwd naar jullie inbreng en mooie verhalen.
Kijk eens naar Termales de Santa Rosa in mijn blog. Een leuk hot spring resort met thermale baden onder een mooie waterval.
Salento vond ik een leuke uitvalsbasis voor die Valle de Cocora waar je heen gaat; Hostal Tralala beviel prima.
Het is daar ook leuk om de wandeling van 2 uur naar Don Elias koffieboerderij te maken.
Mocht je tijd hebben dan zou je voor het mooie bounty strand en ultieme tropische ervaring San Andres/Providencia en hun zeven-kleurige-zee kunnen overwegen. Vanuit de grote steden zijn er regelmatig aanbiedingen naar San Andres. Voor Providencia moet je nog een vlucht nemen, of de ferry (en pillen tegen zeeziekte, oef).
Reis is geboekt. Hij is uiteindelijk iets anders dan vooraf gepland.
We gaan via een paar dagen Miami naar Bogota waar we 5 weken hebben voor Colombia en eindigen op de San Blas eilanden vanwaar we uit Panama terug naar huis vliegen.
Al met al een mooi avontuur dat al over enkele dagen van start gaat