Sanggigi Lombok

Hallo allemaal,

ik ga in juni naar Bali en Lombok. Na een weekje Bali en een paar dagen Gili wil ik door naar Lombok. Is Senggigi een goede plaats om van daaruit leuke dagtrippen te maken? Ik wil onder meer naar Mt Rinjani, maar ook gewoon lekker het binnenland in en kleine dorpjes bekijken, door de rijstvelden enz.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen.

Groet,

Benno

Ik hou dit topic even in de gaten. Ik ga zelf ook in Juni naar Bali en daarna door naar Lombok :wink:

Lombok is nog kleiner dan Bali, het maakt dus niet super veel uit waar je zit. Tenminste, als je een taxi huurt. Een leuke dagtrip is het bv als je vanuit Sengigi via de rijstvelden langs de voet van de Rinjani rijdt, dan een traditioneel Sasak dorp bezoekt en een kijkje neemt op de prachtige stranden van Kuta (Kute).

Het beklimmen van de Rinjani lukt echter niet in een dag.

Sengigi is een van de meest touristische dorpen van Lombok, daar moet je dus wel van houden. Kuta Lombok is veel en veel rustiger, maar ook wat primitiever. Mataram is het administratieve centrum van Lombok, daar zitten is niet echt heel leuk.

Dank je Jenny,

en hoe zit het met de nabije omgeving. Is een fietsje huren of vanuit het dorp een stevige wandeling door de omgeving eenbeetje de moeite waard?

Groet,
Benno

Ik heb nooit gewandeld of gefietst vanuit Sengigi. Maar je kan evt een stukje met de bemo gaan, of te voet verschillende tempels in de omgeving verkennen.