Bali - Gili - Lombok (Tips Lombok en Uluwatu)

In augustus reis ik samen met mijn vriend 2,5 week door Bali-Gili-Lombok.
We starten op Bali daarna Gili Trawagan en dan naar Lombok en terug naar Bali.
We zijn 2 of 3 nachten op Lombok. We twijfelen over blijven in Sengigi of naar Kuta Beach of beide.
Wie heeft tips?
En wie weet daar een leuke accommodatie voor max 50 euro per nacht?

Tevens zijn we op zoek naar een leuk verblijf in Uluwatu.
Ik heb goede verhalen over Bingin Beach gelezen dus ergens daar in de buurt zou leuk zijn.
Ook daar geldt een budget van max 50 euro per nacht.

Bedankt alvast!

Hallo debtravel,

Ik heb een paar jaar geleden in Hidden valey resort gezeten prijs weet ik niet precies maar zeker niet heel prijzig.
Wat betreft lombok heb je sengig is een leuk plaatsje met vele mogelijkheden. Kom er elk jaar en vind het er geweldig.
Kuta lombok erg mooie stranden en nu wat meer hotelletjes ik vind zelf Puri Rijnland bungalows super. Was toen ong 55 euro per nacht.
In sengigi zitten we zelf in Puri mas maar is boven jullie budget, vrienden van ons gaan daarom altijd naar santosa in sengigi.
Vind het super leuk om met een scooter rond te gaan in lombok is het wat rustiger dan het zuiden van Bali.
Ook kun je makkelijk met de boot naar de gilli eilandjes . Kun je ze alledrie zien.
Bij kuta kun je ook naar het eilandje nangu niet zo massaal als trawangan, meno of air. Hoop dat je er iets mee kunt.
Als ik je nog ergens mee kan helpen zeg het maar.
Gr. Yolanda

Hoi Yolanda,

Bedankt voor je reactie.
We willen graag wel wat van Lombok zien en willen dan in Sengigi en/of Kuta verblijven. Vanuit daar willen we dan met een scooter het eiland verkennen. Wat zijn echt aanraders om te zien/doen? Ik lees vooral veel positieve verhalen over de natuur en stranden bij Kuta dus daar gaan we wel voor.
Ik ga eens even kijken naar de accommodaties!

Groet,
Deborah

Hè debtravel
In kuta moet zijn Puri rinjani smartphone haha.
Klopt stranden kuta erg mooi ik zelf vind met de scooter rond sengigi mooier maar ja je moet een keuze maken.
Hou er rekening mee dat augustus redelijk druk is in lombok sengigi en in zuid Bali.
Vind erg mooi met de boot naar de Gillis’ mooiste stranden die je kunt bedenken.
Ook vind ik mataram erg leuk en natuurlijk maar daar voor ben je er tekort de rinjani beklimmen.
Bali vinden wij een aanrader Ahmed als je echt mooi langs de kust wil met een scooter is het daar wel.
Ook lovina vanuit het strand in de morgen met een bootje dolfijnen spotten super.
Gr. Yolanad