Tips voor Lombok

Ik heb er nog niet veel over kunnen vinden, maar wij willen ook een aantal dagen naar Lombok toe. Heeft iemand tips wat wij daar echt moeten gaan doen en zien? En tips voor niet al te dure accommodaties (onder de 50 euro per nacht) zijn ook altijd welkom!

Persoonlijk gaan wij voor even helemaal niets naar Gili Nanngu Een eilandje met witte stranden en een heldere zee waar je de vissen kan voeren. Basic accommodatie, 20 minuten wandelen het eiland rond, maar wel heel erg mooi.

Hoi Marja,

Bedankt voor je tip! Wij zijn ook van plan om naar de Gili’s te gaan dus ik denk dat we daar al genoeg lekker kunnen relaxen!

**The Beachclub **

Jl. Raya Senggigi,
Batu Bolong,
Lombok
or phone/fax: + 62 370 693 637
or Mr Atok our General Manager direct on 0818 0520 8807.
[EMAIL=“thebeachclublombok@hotmail.com”]thebeachclublombok@hotmail.com
www.thebeachclublombok.com

(geweest 2011 2x1nacht)
Iets buiten Senggigi 10 a 15 minuten lopen.
Laagseizoen bungalows: rp. 550.000 hoogseizoen rp. 550.000
Backpackerskamers ook mooi vanaf rp.150.000 per persoon rp. 200.000 per paar
(hier geweest 2011, backpackerskamer)
Bungalows met hangmatten op terras.
Backpackerskamers hebben gezamelijke woonkamer. Wel eigen douche enzo. t.v./dvd etc
ook buiten lounchegedeelte voor de backpackersbungalow. (Er zijn 2 backpackerskamers.)
en mogen gebruik maken van alle andere faciliteiten.
Ik vond de kamers wat stoffig, bed is incl. klamboe en een v.d. Kamers grenst te dicht aan de drukke weg. Ontbijt op strand of in buitenrestaurant. 12 a 15 minuten lopen tot centrum

Mascot Beach Resort
(hier geweest maart 2011)
Jl. Pantai Senggigi Lombok 83355 Indonesia
tel. +62-370-6093365
[EMAIL=“mascot@telkom.net”]mascot@telkom.net
geen website. gewoon langsgaan. of bellen als je in Indonesië bent.

(Geweest 2011)
Ruim opgezet in hele grote tuin. Omdat het zo ruim is is het heel rustig. Het ligt in een zijstraatje van de drukke weg en aan het strand. De kamers zijn vrijstaande bungalowtjes in een grote tuin die heel mooi zijn. Ik verbleef in een superior garden view(standaard dus) bungalow RP 350.000 (maart 2011)
Met aicro, mooi terras bij je bungalow, heel schoon. Apparaatje tegen de muggen is aanwezig. Het hotel heeft geen zwembad (een groot zwembad maken ze als grapje= de zee) maar de zee is hier zo ontzettend lekker en schoon dat ik als zwembadliefhebber het zelfs niet miste. Tegenover (overkant hoofdstraat) het hotel is een restaurant met een zwembad waar je gratis gebruik van mag maken als je hier wat neemt.

1 like

o ja, op deze site staan 21 reizigerstips over Lombok. Je kan elk land en plaats rechtsboven intypen en dan tips aanklikken.
http://www.columbusmagazine.nl/azie_en_midden-oosten/indonesie/lombok_en_de_gili_eilanden/reisreporter/tips.html

1 like