Hallo,
Ik ben van plan een aantal dagen van mijn vakantie in Lombok door te brengen. Wat is zeker niet te missen, iemand tips?
Hallo,
Ik ben van plan een aantal dagen van mijn vakantie in Lombok door te brengen. Wat is zeker niet te missen, iemand tips?
Hallo,
Een paar dagen is natuurlijk niet verkeerd maar ik zou zeker, indien mogelijk, een wat langere periode gaan.
Er is zoveel te doen en het is afhankelijk van je eigen wensen.
Wat ik je in ieder geval aanraad:
De zuidkust: schitterende verlaten stranden, relaxte sfeer, heerlijk op je scooter er rondrijden. Deze regio heet ook Kuta maar niet te verwarren met Bali.
Senggigi: leuk plaatsje aan de westkust met veel eethuisjes, barretjes en live music. Huur hier eens een scooter en pak de kustweg richting het noorden. Onovertroffen mooie route waar je op ieder hoek geneigd bent om te stoppen voor wat sightseeing.
Mount Rinjani: héb je tijd, ben je sportief en heb je zin in een onvergetelijk avontuur, ga de Rinjani beklimmen! Uiteraard wel met gidsen maar dat spreekt voor zich.
Tetebatu: prachtige rijstvelden aan de voet van de Rinjani. Hier is het heerlijk wandelen door de rijstvelden, kleine dorpjes en vriendelijke bevolking. Mooie dagtocht.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Kijk anders ook eens op onze site waar wij ook video’s van Lombok hebben staan.
Heel veel plezier!
Vriendelijke groet,
Ron Linders
Hoi,
Lombok is zeer de moeite waard. Wij vonden het veel mooier dan Bali! Wij hebben vorig jaar een reis gemaakt met Sunda Trails. Zij hebben bijzondere rondreizen op Lombok met mooie wandelingen en veel contact met de locale bevolking. De eigenaresse is een Nederlandse.
Hun website is www.sundatrails.com, email info@sundatrails.com.
Succes en veel plezier op het mooie Lombok!
Hartelijke groet,
Margreet
Absoluut een paar dagen doorbrengen op de Gili islands, Gili air bijvoorbeeld.
Ik ga ook naar Lombok.
Lijkt me idd. ook enorm mooi.
Ik ga ook een 5 daagse boottocht met Perama doen langs kleine eilandjes vanaf Lombok (hunting komodo by camera)
http://peramatour.com/HKC0102en.php
De Gili eilanden zijn inderdaad leuk, en ook de tour naar Komodo is leuk. Ga lekker duiken en snorkelen!
Bij deze mijn verslag: IkReis - Lombok