Het weer is momenteel geen peil op te trekken, en dat wordt alleen maar erger , je kan echter geluk hebben.
Maar 2 weken Lombok zoals je dat in gedachten hebt, zou ook mijn keuze zijn ipv 2-3 nachtjes en dan weer verder.
Het is voor mij al enkel jaren geleden dat ik er ben geweest, maar ik ben er denk ik ongeveer 5 dagen geweest. Dit vond ik ruim voldoende. Ik verbleef in Sengigi, van daaruit boekte ik verschillende tours.
Ik had een tour naar noord Lombok geboekt, daarbij stopten we bij een weverij, kokosplantage, pindaplantage, een markt, een waterval. Deze dag vond ik erg leuk, de waterval was heel mooi, je kon er ook zwemmen.
Een tour naar zuid Lombok, naar kutabeach (lombok) waar 2 stranden samen komen, een dakpannenmakerij, een markt, en vast nog wel meer maar dit heb ik onthouden.
En een dag naar de gilieilanden, maar dit is ook wel leuk om meerdere dagen te doen.
Ik vond het wel een mooi eiland, maar 4 a 5 dagen is echt wel voldoende.
Klinkt super leuk, maar eigenlijk zoeken we een bestemming voor ongeveer twee weken, te combineren met Yogya… of misschien dan verblijf op Java verlengen… #denkdenk
Vorig jaar januari ook 4/5 dagen op Lombok geweest en zoals ontheroad123 zegt was dat (voor ons ook) voldoende. een oplossing zou misschien kunnen zijn verblijf op Java wat verlengen, 5 dagen Lombok en nog een paar dagen naar de Gili eilanden om lekker te snorkelen en relaxen?
Je hebt toch maar 2 weken , dat vind ik voor Sumatera en Java te weinig, vooral als je niet elke nacht elders wil slapen. Lombok (denk aan malaria) en Bali zijn voor 2 weken, voor mij ook aan de krappe kant ,maar het is overzichtelijk. Onderschat de reistijden hier niet!!! voor 100 km Candidasa -vliegveld Bij Tuban soms meer als 3 uur , vanwege ceremonies of het weer. Het is voor een ieder weer anders. 100 mensen = 200 meningen.
Wel dan zou ik 1 week Bali - 2 weken Lombok en de Gili’s doen. Zelf woon ik nu 12 jaar op Bali en heb lang niet alles gezien!! Laat staan van de andere eilanden. Heb kennissen die doen 2-3 mnd rondreis Indonesie 2 x per jaar. Prachtig zou je zeggen , maar ieder eiland wat ze aandoen gaat met een vaart …nee dan kan je volgens mij niets in je opnemen -opsnuiven oid.vanuit Lombok kan je ook naar Yogja.
Het wordt sowieso Yogya, de overige twee weken liggen nog redelijk open… Ik heb bij Bali altijd een heel toeristisch idee, maar wellicht is dat een vooroordeel (ben dan ook tot nu toe alleen nog in Kuta geweest).
2 weken alleen op Lombok is misschien iets teveel van het goede, maar een aantal dagen tot een week is zeker goed te doen.
Zo kun je een aantal dagen strand met dagtours naar bijv Sendang Gila waterfalls, snorkel of Kajak trip langs de westkust, eiland tour, duiken etc. Senggigi beach in combinatie met een 2 of 3 daagse trekking naar Mount Rinjani ? Ook zou je Lombok kunnen combineren met een aantal dagen op een van de Gili eilandjes of Lombok in combinatie met een 3 of 4 daagse reis naar Flores/Komodo.