Samenvatting autoperikelen Ar ....

hallo landcruiser.
Wij echtpaar 72 en 76 jaar we reizen veel zijn in April teruggekomen van Amerika willen end dit jaar naar Argentinie hebben geprobeerd Grimaldi lines te openen niet gelukt welke software word er gebruikt we hebben een camper, de verzekering is dat makkelijk online te doen ,als je nog meer informatie heb voor ons zou dat fijn zijn

groetjes Agnes

Hallo Agnes,

Voor Grimaldi klik op deze link:

http://www.grimaldi-freightercruises.com/indenen.htm

De verzekering kun je online evt in Nederland afsluiten bij Alessie
www.alessie.com

Je schreef me in een mailtje dat t niet bij Alessie gaat, vreemd want ik Ik heb April j.l. nog een verzekering bij ze afgesloten vanuit Brazilie.

Groet,

Marcel

Hi, Voor Grimaldi in Antwerpen: [EMAIL=“GRIMALDI@GRIMALDI.BE”]GRIMALDI@GRIMALDI.BE [EMAIL=“S.BAL@GRIMALDI.BE”]S.BAL@GRIMALDI.BE Verscheping vanuit Antwerpen + Nadien Aankomst in Antwerpen…alles vlotjes verlopen. Haven Linkeroever Kaai 1333/AET.
Alles ter plaatse(in/uit container/douane/betaling Pasmunt) duur 3 uurtjes! + Originele Wagen-Papieren + ID Kaart.
VERZEKERING: [EMAIL=“NOWAG@T-ONLINE.DE”]NOWAG@T-ONLINE.DE Zuid-Amerika:niet gedekt=Belize/Costa Rica/Columbia/Mexico/Nicaragua.Betaling met Vorausrechnung, 2 tal weekjes nadien in de Bus!:dag:

Hallo Boelamatri,

Je bent dus al weer in Belgie! Vergeten in Bombas langs te komen…
Wat betaalde je voor die verzekering in Duitsland?
Groet,

Marcel

Hi Landcruiser, Inderdaad terug in-der-Heimat sinds enkele maanden. Via Buenos-Aires naar Bolivia(nu de Oostkant: Santa Cruz/Cochabamba/Puerto Banegas/Rondrit Chiquitania(missiones) Paraguya/Brazil(pantanal) terug Buenos-Aires voor Verscheping: Grimaldi nada-problemas 3 uurtjes alles fix und fertig!Totale Reisduur(met 2X Unterstellplatz) 200 dagen=49848km, vindt ik goed! Nu bezig met de Technische werkzaamheden, nazicht Lagers/Homokineten/Remsysteem enz…Verzekering was 325 Euro voor 4 maand(wat kostelijk, maar geen geloop/rompslomp ter plaatse) + Spaanse Vertaling erbij! Heb dit bij NOWAG nu gedaan voor mijn 3 Tripjes aldaar, was Okay! Voor Afrika doe ik steeds bij
TOURINSURE [EMAIL=“HEIDEMARIEMUNSKY@TOURINSURE.DE”]HEIDEMARIEMUNSKY@TOURINSURE.DE No Problem!

Zijn we waarschijnlijk nog bij elkaar in de buurt geweest dus, wij zijn vanaf San Matthias Bolivia binnengekomen en via Cochabamba richting Chili gereden.

De verzekeringskosten liggen dus min of meer gelijk aan die van www.alessie.com lijkt me, alleen die spaanse vertaling ontbreekt bij hen, plus vin ik het een wat armzalig kopietje wat je ontvangt.(soms wilde de politie daarom wat lastig doen en heb er toen maar zelf een officieler lijkend documente bijgemaakt…)

Het ga je goed in d´n Belgique en met alle werkzaamheden,
Groet, Marcel

Hi Landcruiser, Die Spaanse vertaling van NOWAG, is perfekt, origineel/zelfde als Engelse Taal met alle Technische gegevens, bij Controlles vonden ze dat Prima! Hasta Luego!

voor de reizigers per auto in Latijns-Amerika worden buitenlandse autoverzekeringen niet altijd geaccepteerd en dien je bij de grens deze af te sluiten!

Naar eigen ervaringen:
WEL: El Salvador, Guatemala, Honduras, Brits-Guyana, Suriname, Frans-Guyana, Brazilië, Uruguay, Paraguay, Argentinië, Chili, Bolivia, Peru, Ecuador
NIET: Mexico, Belize, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia, Venezuela

Dit waren enkel mijn ervaringen van eind 2009 tot midden 2011 (Arg/Chili/Peru/Bol/Par/Brazil):dag:
Grimaldi doet B/A niet meer aan, alles gaat naar Zarate! zie MafraTours Forum Panamericana! Zie ook de Site van Puerto de Zarate!
Zie ook de Site van MafraTours-Grimaldi…verschepingen naar Chili/Peru!

Probleem is dat je niet bij elke grens een verzekering af kunt sluiten!
Bv die van Copacabana (Bolivia) naar Peru. De peruaanse politie is hiervan op de hoogte en voordat je Puno bereikt wordt je al 2x aangehouden en er wordt meteen naar de verzekering (SOAT) gevraagd…Ook de Guyana’s, Venezuela en Ecuador (komende van Colombia, Kom je vanaf Peru -Tumbes>Huaquillas- dan kan het weer wel) kun je niet aan de grens terecht voor een verzekering. Dus dan is die verzekering van Alessie of Nowag wel weer handig. Voor Venezuela is een andere oplossing nodig…
( deze landen heb ik dit jaar bezocht dus de info is redelijk recent)

*Voor de duidelijkheid: de landen waarbij ik stel dat een buitenlandse verzekering **NIET *wordt geaccepteerd kun je beslist bij de grens een verzekering afsluiten. Bij de plaatsen die WEL een buitenlandse verzekering accepteren heb ik mijzelf niet gebezigd om de beschikbaarheid te controleren immers ik had een geldige Latijns-Amerika verzekering.

Venezuela
Gezien de ervaring van Marcel en mijzelf lijkt Venezuela dus niet uniform te reageren: want in juni dit jaar bij de veel gebruikte grensovergang in San Antonio del Táchira accepteerde men een buitenlandse verzekering beslist niet. Ik was niet de enige, het gold voor alle buitenlanders. In de plaats waren meerdere opties om een verzekering af te sluiten. Wel met minimum duur van 1 jaar en de kosten voor mijn auto waren EUR37.

losse verzekeringen versus buitenlandse “continent” verzekering
ALESSIE’s Amerikaanse verzekering opgesteld slechts in Engelse taal (!!!) voor 4 maanden (heb er maar uiteindelijk 3 gebruikt) afgesloten à EUR312 daarnaast heb ik moeten kopen Costa Rica EUR10, Nicaragua EUR10, Panama EUR12, Colombia EUR24, Venezuela EUR37. Totaal EUR405

Vanaf mei t/m juli 2012 heb ik in 3 maanden 12 landen bezocht: nl. Guatemala, El Salvador, Nicaragua, Honduras, Costa Rica, Panama, Colombia, Venezuela, Brits-Guyana, Suriname, Frans-Guyana, Brazilië. En als je stelt dat je per land EUR20 * aan losse verzekering kwijt bent zou het totaal EUR240 zijn geweest, maar je komt beslist minstens 50% lager uit dan de buitenlandse continent-verzekering.

Even in het archief gedoken: in 2008 heb ik door Zuid-Amerika gereisd en voor 12 maanden verzekering in Chile afgesloten à EUR220, moest in Ecuador omdat de verzekering aldaar en in Colombia niet geldig was opnieuw een verzekering afsluiten voor 6 maanden à EUR86. Totaal EUR306 (opgelet 12 maanden!!!)

Bij ALESSIE mag je auto in principe niet geschorst worden en dient de APK geldig te zijn!

Mijn conclusie volgende reis koop ik de Wa-verzekering lokaal!

SOAT = Seguro Obligatorio de Accidentes de Tránsito = WA-verzekering

*) Costa Rica EUR10 + Nicaragua EUR10 + Panama EUR12 + Colombia EUR24 + Venezuela EUR37 = EUR93 gedeeld door 5 landen is gemiddeld EUR18,60 per land, dit naar boven afgerond maak ik hier EUR20 van

Hey Bart, hebben we elkaar ergens nét gemist dus! Wij deden het zuid amerikaanse rondje in tegengestelde richting!
Venezuela kwamen we via Santa Elena binnen (dus vanuit Brazilie) en daar werd onze -ahum- buitenlandse verzekering na door heel veel gegaan te zijn en na nog eens 2 uur wachten tot ook de jefe zelf zijn fiat gaf, geaccepteerd.
Je was wel een stuk goedkoper uit in Colombia, wij betaalden in Cucuta 120 dollar voor onze camper! (minimum 3 maanden). Heb jij in de Guyana’s wel een verzekering aan de grens kunnen kopen? En Brazilie?
Dat de verzekering van Alessie in het engels is is inderdaad een zwaar minpunt. Boelamatri heeft op t forum eens vermeld dat NOWAG wél een spaanstalige versie heeft. Ik heb Alessie daar eens naar gevraagd en helaas nooit antwoord gehad. Of de auto in Nederland aangemeld moet zijn is dan iets nieuws misschien? Vrienden van ons hebben nl. vorig jaar schade met hun auto gehad en Alessie heeft alles keurig uitbetaald. De houderschapsbelasting was toen opgeschort.

Bom dia Landcruiser:

Dus we hebben elkaar “gemist” :wink:

verzekering in Colombia is o.a. afhankelijk van type voertuig, aantal zitplaatsen, motorinhoud, duur…ik had hem voor 2 maanden korter lukte mij niet!!! Grappig al die verschillen!!!

Zowel als voor Guyana als voor Brazilië hoefde ik geen losse verzekering te kopen, de ALESSIE verzekering werd aldaar geaccepteerd.

De verzekering van ALESSIE wordt in Amerika afgesloten dus ze zullen niet eenvoudig de toegang tot RDW-gegevens hebben… waarschijnlijk in Nederland een standaard check.

Groeten,
Bart

Ik heb op die link van grimaldi gekeken maar is echt abacadabra vor mij wat prijzen betreft. Is er iemand die weet hoe je dit document moet lezen? Ik wil graag weten hoeveel het kost om met een bus van h2xb2xl4 met 2 personen naa Bu Ar of Rio te gaan?

Fijn als iemand het wel kan lezen…

Hoe verscheept U? 1/Ro-Ro? 2/In Container? Gaat U samen mee op de Boot? Grimaldi doet B/A niet meer aan, wel Zarate en Montevideo! Volgens UW Afmetingen past die in een 20" Container(wel wat duurder als ro-ro, wel veiliger). Best info’s/mail sturen naar Grimaldi met UW idee/voorstelling/afreisdatum enz… [EMAIL=“eGRIMALDI@GRIMALDI.BE”]GRIMALDI@GRIMALDI.BE tav. [EMAIL=“P.DESCHUTTER@GRIMALDI.BE”]P.DESCHUTTER@GRIMALDI.BE Afleveringsadres: Antwerp Euroterminal NV AET Kaai 1333 Verrebroekdok 9130 Linkeroever.

de genoemde bedragen op de Grimaldi site zijn als je op de boot meegaat. Enkel de auto verschepen is een ander (hoger) tarief.
Als je meegaat aan boord is de prijs van de wagen in jullie geval (nl korter dan 5 meter) E 1025,00
Verder komen er ook geen kosten bij in de havens want je rijdt hem zelf aan en van boord, de auto is dus gewoon bagage en geen vracht.
Voor jezelf is de prijs afhankelijk van de soort kabine. De goedkoopste is E 1735 pp als je met 2 man in de kabine gaat, 2385 als die kabine maar door 1 persoon gebryikt wordt.
Alle prijzen zijn enkele reis, dus tot Montevideo (je mag er in Rio dus niet af, ook Zarate voor zover ik weet nu niet meer) en incl alle maaltijden

Dank je wel Landcruiser en Boulamatari.
Dit verheldert een boel. Ik wil vooral de goedkoopste optie, dus of het nou container of RoRo is maakt mij niet uit.
Snelle rekensom brengt mij dan op bijna 4500 euro en een maand op de boot.
Hmmm…eens over nadenken wat nou de beste optie is. Bus daar kopen of verschepen.
Jammer dat het zo duur is!