camper verschepen naar Buenos Aires

Ik wil mijn Camper in september naar Baires verschepen en hem daarna permanent in Argentinie of Uruguay laten. Wat zijn de mogelijkheden voor stalling en verzekeringen en welke eventuele problemen kunnen zich nog voordoen met de autoriteiten?

Ik dit topic staat erg veel informatie over het verschepen van auto´s/campers: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=58977

Lees dat eerst even door zou ik zeggen :slight_smile:

Wat het stallen betreft zit je het beste in Uruguay. Daar kun je een vergunning van 12 maanden krijgen voor je auto. In Argentinie 8 maanden ( al wordt dit de laatste tijd steeds moeilijker en willen ze vaak niet meer dan 3 maanden afgeven), chile 6 maanden en de andere landen max 3 maanden. Dan is er nog Frans Guyana, dat is gewoon Europa dus daar kan ie gewoon eeuwig blijven als je dat zou willen.
Brazilie heeft wat mazen en is t evt ook voor een lange tijd te doen maar dat is niet echt legaal en zal ik hier verder niet over uitweiden…
De verzekering kun je evt ter plekke doen of je kunt t in Nederland (www.alessie.com) of in Duitsland (Nowag) afsluiten.
Ik zou hem al in Europa afsluiten een stuk gemakkelijker en kosten liggen niet veel hoger.
Groet,
Marcel

1 like

verzekering
voor de reizigers per auto in Latijns-Amerika worden buitenlandse autoverzekeringen niet altijd geaccepteerd en dien je bij de grens deze af te sluiten!

Naar eigen ervaringen:
WEL: El Salvador, Guatemala, Honduras, Brits-Guyana, Suriname, Frans-Guyana, Brazilië, Uruguay, Paraguay, Argentinië, Chili, Bolivia, Peru, Ecuador
NIET: Mexico, Belize, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia, Venezuela

Mijn tip: ik heb rondgereisd met zo’n ALESSIE verzekering en ik raad aan lokaal verzekering bij de iedere grensovergang af te sluiten. Immers telkens moest ik de geldigheid van de ALESSIE verzekering met de Douane beambten betwisten en bovendien als gebleken is dat een land de verzekering niet accepteert krijg je geen restitutie over te veel betaalde premie!

stallen
Wat betreft auto achterlaten in Brazilië: het mag niet, met kans op in beslagname en gratis verblijf in hotel traliezicht… De meeste landen kennen het principe dat de auto in het land mag zijn zolang je er zelf ook verblijft. Het gestelde qua Argentinië en Uruguay zou moeten kloppen. Het woord “permanent” zou ik nooit laten vallen, immers je krijgt tijdelijke toestemming tbv. toerisme.


Bom Dia Landcruiser,
Denk eroverna min vw/camper/syncro, terug te verschepen, Grimaldi doet Buenos-Aires niet meer aan(zie Mafratours). In plaats komt Montevideo, wat
waarschijnlijk beter is dan die Rotzooi daar toendertijd in B/A. Hoe zit het met Weeromstandigheden in Brazil(eind dit jaar tot eind Maart) voor de Trip vanuit Uruguay richting Nord-Este, en terug via Brasilia(dus zowat de Oostkant en terug door Centraal-Brazilia) terug naar Uruguay. Daarna vanaf Juni richting Pantanal en Belem.

Bom dia Boelamatari!
Ja Argentinie gaat de verkeerde kant op dankzij Cristina Chavez ehh Kirchner en Buenos Aires wordt nu door Grimaldi gemeden, Montevideo is wel een stuk overzichtelijker en heel wat minder groot en druk dus wat dat betreft zit je goed. De uruguayanen en zowaar ook de beambten in de havens zijn er trouwens erg vriendelijk vind ik.
Wat het weer betreft voor je route zit dat wel goed alhoewel je altijd wel ergens in Brazilie in een regenseizoen terecht komt! Brazilie is zo groot dat er zo iets als 4 verschillende regio’s zijn w.b. droog- en regenseizoen. Voor jouw route begint ongeveer vanaf Sao Paulo het regenseizoen maar op zich geen probleem, meestal betekent het 's middags even een flinke plensbui verder zonnig. Wat misschien vervelender is is de drukte. Je zit precies in de zomermaanden en dan is het hier aan de kust verschrikkelijk druk. Het lijkt wel of alle brazilianen en argentijnen hun vakantie op het strand doorbrengen. Goed voor ons natuurlijk die er de boterham mee verdienen maar voor reizigers wat minder leuk. Behalve de drukte zit je ook met verhoogde prijzen. En die zijn dan ook flink verhoogd met 100% of meer ivm het het laagseizoen!


Bom Dia, Volgens Mafra is het vanwege die Agentur: Plate Logistics, die onderdeel was van Grimaldi, dat B/A vermeden wordt!

Het probleem is dat Argentinie de import aan banden heeft gelegd. Bedrijven kunnen hun spullen die in de havens staan niet meer vrijkrijgen dus wordt er niks meer in het buitenland gekocht en heeft Grimaldi ook niks meer om naar Argenrtinie te brengen.
Sinds een paar dagen mogen Argentijnen zelfs geen geld meer naar het buitenland overmaken. Een paar maanden terug had ze de kosten al van 8% tot 30% verhoogd, nu gaat t gewoon helemaal niet meer. Dat allemaal onder het mom van patriotisme. Ontbreken enkel nog borden langs de weg zoals in Venezuela "Socialismo o la muerte’!
Sorry dit alles heeft niks met een camper verschepen te maken maar wilde het gewoon even kwijt!
Hoor wel net van iemand die zijn auto per container naar Argentinie verscheept heeft, tijdelijke invoer is dus nog wel toegestaan, dat ie bijna 3000 dollar aan kosten had om de container vrij te krijgen!