Argentinie met camper

Wij ( stel 40 Plus ) willen graag eind 2016 een week of twee rondreizen in Argentenie / chili , we willen graag een camper huren in BA.
Heeft iemand suggesties ? , waar in BA huur je een camper ? Is dit veilig ? Heeft iemand suggesties voor een route / is het een alternatief om een huur auto en Hotels te hebben voor overnachting etc.?( bedankt alvast ) Peter Kloppers

Heb je al eens ‘camper rental Buenos Aires’ gegoogeld? Dan krijg je onder meer dit: Andean Roads
Kijk voor het afkopen van eigen risico eens op: www.huurautopolis.nl. Van de Europeesche Reisverzekeringen en ze zeggen dat ze het wereldwijd doen.

Bedankt Willem269 ; Had ik nog niet gevonden op google. Zeer bruikbaar !

Beste Peter,

Ik weet niet in wélke periode je wilt gaan rondreizen met de camper, maar zorg er voor dat de meeste campings open zijn. Dit is vaak vanaf het begin van het voorjaar (vandaag!) tot einde van de zomer (begin maart). Vermijd de drukste periode, vanaf Kerstmis t/m half februari. Ik zou je aanraden met de camper op campings te gaan staan, langs de weg of op parkeerterreinen lijkt me een minder goed plan. Zie hier een overzicht van campings in Argentina.

Mooie route is bijvoorbeeld van Buenos Aires naar de Sierras de Córdoba, Mendoza, San Juan (Valle de Calingasta, Ischigualasto), La Rioja (Talampaya, Laguna Brava) en dan afhankelijk van je tijd weer retour naar Buenos Aires of verder noordwaarts naar Salta en Jujuy. Overigens is “twee weken” rondreizen in Argentinië niets, hiermee doe je het land zwaar te kort. Ik adviseer je minimaal een maand uit te trekken voor zo´n campertocht, anders wordt het een race tegen de klok.

Groet uit de Sierras de Córdoba,

Jan

Bedankt Chenque , wordt wel een stukje Argentinië dan , ik zit nogal vast in tijd , wordt denk ik april dus wel eff rekening houden met openings tijden van campings .

Moet zeggen dat wij in al die jaren dat we jaarlijks wekenlang door Argentinie kruisen nog nooit veiligheidsproblemen hebben gehad en wij gaan zelden op een camping. In de buurt van Bs As en andere echt grote steden is t uit veiligheidsoverwegingen een ander verhaal maar een andere goede optie is een 24uurs benzinestation (waar je trouwens vaak kunt douchen ook en gratis WiFi hebt) maar verder overnachten we altijd zomaar in het wild op de mooiste plekjes met onze camper, vaak rustiger en zeker mooier dan de veelal drukke campings.

Okay , bedankt ! gaan we zeker ter harte nemen