Rondreis Noord-Argentinië

Wij denken erover om volgend jaar september/ oktober 4 weken naar Argentinie te gaan.
Het plan is om te starten in Buenos Aires dan met een vliegtuig naar iguazu falls en daarna door naar Salta met het vliegtuig.
We willen dan een auto huren en richting Mendoza rijden.
We zijn van plan om te gaan kamperen, er is veel camping aanbod ben ik achter gekomen. Ik kan niet duidelijk vinden of het legaal is om wild te kamperen en of dit dan ook toegestaan is in National Parken. Verder nemen we een tent, slaapzak, compact luchtbed mee. Is er in Salta een mogelijkheid om een gasbrander te kopen en wat andere campingspullen.
We hebben voor deze reis 4 weken de tijd. Dit leek mij voldoende.

Groetjes Dieneke

Hallo Dieneke,

Mooie reis die je wilt gaan maken. Hou rekening met 2 belangrijke dingen:

1. Vele campings zien niet open in september/oktober en als een camping al open is dan sta je er vaak alleen (wat niet altijd een even veilig gevoel kan geven)
  2. Als je in Salta een auto huurt en die in Mendoza achterlaat betaal je hoge drop-off kosten

Groet uit Argentina,

Jan

Hallo Dieneke,eerst een welkom, maar vergeet aub niet de inflatie /prijsverhoging van 30% of meer in jullie budget te bereken, Argentina is duidelijk duurder dan Europa… en de prijzen gaan als een Helikopter naar boven. Wat wij uit Europa helemaal niet kennen.Maar het hoort gewoon bij het plan op lange termijn.Jammer genoeg… en voorkomt verrassingen ! Geniet van de voorbereidingstijd, groet uit Buenos Aires:dag:

vandaag…02/12/2017 de prijzen voor de brandstof gaan tussen de 6 en 8% naar boven, Dat in een tijd van 2 maanden. Laatste x 10% verhoging In de supermarkt …ik dacht ik kijk niet goed, 20% meer op bijna alle producten in de super van mijn vertrouwen…

Ik erger me ook aan de prijzen, maar daar gaat het hier niet over, dus laten we het on topic houden alsjeblieft.

Beste Dienke,
Super vakantie fantastische reis aan het plannen.
In Buenos Aires kan ik je wel helpen met enkele tips. Ik woon sinds 17jaar in Argentinië en in 2014 openden wij onze B&B le jardín vertical in Buenos Aires.
In Salta kan je B&B casa Hernandez vinden, Rijkje en Alex helpen je wegwijs in deze prachtige regio, Noord-West Argentinië.
Vragen staat vrij laat maar horen!
Veel succes.
Karaan