Met een camper door Argentinië

We gaan met ons gezin in dec. naar Argentinië. een auto huren is vrij kostbaar heb ik begrepen, dus ee camper is een optie. Kost ong. net zoveel! Wie heeft er ervaring met kamperen in Argentinië? kan dat overal, zijn er campings?

In Argentinie is in zowat elk plaatsje wel een camping. Ook kun je evt bij veel benzinestations goed overnachten waar je ook nog kunt douchen. De YPF benzinestations hebben meestal een picknick´bosje´waar je prima kunt kamperen.Buiten grote steden, en zeker verder naar het zuiden en westen van het land is in het wild kamperen ook nog goed te doen.
Al met al, Argentinie is een camperland bij uitstek!

Kunnen we met 6 personen en een camper op de bonnefooi door Argentinië? van BA naar Mendoza, via Cordoba weer terug naar de kust? Wie heeft daar ervaring mee. We gaan in dec en januari.

Argentinië is geen enkel probleem met de camper, er zijn veel campings en vrij kamperen kan zowel in het Noorden als in het Zuiden (buiten de steden wel).

In Mendoza is een hele goede camping aan de rand van de stad, in Parque San Martin. Als je de stad wil bezoeken kan je de camper met een gerust hart achterlaten daar.

Hou er wel rekening mee dat het in december en januari heel druk is, de Argentijnen zijn dan met vakantie.

Veel plezier in dat prachtige land

Jos Balemans

Jos, dank voor je reactie. heb jij evt. een goed adres om een camper voor 6 te huren?

Nee wij hebben onze eigen camper verscheept naar Argentinië in 2007 en sindsdien trekken we daar rond. We zijn al wel verschillende Europeanen tegen gekomen met gehuurde campers volgens mij is dat op internet wel te vinden.
Als je foto’s van Argentinië wil zien kan je dat op onze blog.
josmobiel.blogspot.com

Groetjes

zoals Jos al zegt geen probleem, ook niet voor 6 personen. Maar je route verbaast me een beetje,niet erg spectaculair vind ik.

Ja, eerlijk gezegd verbaast me die route ook een beetje, er zijn echt mooiere routes in Argentinië.

De streek rond Salta en de Quebrada de Cafayate zijn schitterend maar ook de merenstreek rond Bariloche en de Nationale Parken daar / Nahuel Huapi en vooral Parque Los Alerces bij Esquel.

Natuurlijk zijn de afstanden enorm in dit land maar ik zou toch nog eens even wat opzoekwerk doen.

Groetjes,

Jos