Hola,
Ik ben van plan om in November te gaan backpacken door Chili en Argentinie voor ongeveer 4 maanden. Nu lijkt kamperen mij een leuke en goedkope manier van slapen, maar ik weet niet of dit makkelijk kan in deze landen? Weet iemand iets van kamperen in Zuid Amerika?
Alvast bedankt!
Chili en Argentinie zijn de enigste landen in zuid Amerika waar je goed kunt kamperen. Geen probleem. Verwacht geen luxe campings zoals in Europa maar er zijn er voldoende. Vooral in het merengebied in Chili.
Scheelt een hoop geld.
Hola Pantora,
Excuus voor de late reactie, zie je bericht nu pas. Zoals Schoentje al zei, je kunt hier prima kamperen, echter realiseer je dat je in november waarschijnlijk alleen op de camping zult staan en dat nog niet alle campings open zijn. Januari en februari is hier de zomervakantie en hét topseizoen voor kamperen. Het leuke is ook dat in Argentinië bijna alle kampeerplaatsen hun eigen “parilla” (BBQ plek) hebben, want zonder de mogelijkheid om vlees te kunnen roosteren komt geen enkele Argentijn kamperen! :zon02:
Veel plezier, suerte,
Jan
Een andere leuke manier om goedkoop (gratis!) te overnachten is via www.hospitalityclub.org of www.couchsurfing.com. Je moet er voor open staan, maar ik heb zelf al heel veel leuke contacten opgedaan op deze manier. Kort gezegd slaap je bij mensen die het leuk vinden om reizigers onderdak aan te bieden, of ze de stad/omgeving te laten zien of met ze af te spreken om iets te gaan drinken.
Veilig? Ik heb tot nu toe geen negatieve ervaringen gehad, terwijl ik al aardig wat wildvreemde mensen over de vloer heb gehad en gewoon mijn laptop en soms (welliswaar niet bewust) geld open en bloot op de tafel had. Wat mij betreft een echte aanrader!
En verder wat Chenque ook al zei, kamperen in Argentinië is in vrijwel elk gehucht mogelijk en zeker in de popluairdere plaatsen heb je meerdere campings. In Bariloche (waar ik woon) zijn er volgens mij wel 15 campings in de omgeving te vinden. Van super eenvoudig tot behoorlijk luxe. Have fun!