Vanaf 2010 zoek veilige/zekere standplaats voor vw/camper voor 2x 4maand gedurende een 2tal jaar omgeving B/A. Ervaring met standplaatsen:7x in rsa.
3x in Togo. 1XToronto/Vancouver/Seattle/Phoenix/Dallas
OP de camping El Viejo Americano, net buiten Puerto Iguazu (langs de weg naar de Cataratas) kun je evt veilig stallen (ook overdekt).
Stallingskosten-overdekt- waren 5 jaar geleden P150,00, zal nu wel wat meer zijn (en als je wilt laten ze de motor 1x maand even warm draaien alhoewel ik daar zelf geen voorstander van ben, na een goede rit met motor op bedrijfstemp wegzetten heeft mijn voorkeur).
Ook in de buurt van Cordoba op de camping La Florida (van zeer sympathieke duits stel) heb ik verschillende buitenlandse voertuigen zien staan. Niet overdekt. weet geen prijs.
Weet niet meer zeker hoe de plaats heet, meen Calamuchita, ca 120 km zuid van Cordoba.
In argentinie krijg je zoals je misschien weet een (gratis) tijdelijke invoervergunning voor je auto bij binnenkomst. Deze is 8 maanden geldig. Geen duur carnet de passage nodig zoals in afrika
Mijn voorkeur gaat uit naar iets omgeving B/A, niet te ver van aankomst/vertrek…Er is ook nog een vereniging
“Vlamingen in de Wereld” met een kolonie in Argentinie
zal daar ook eens informeren…alvast bedankt
heb ook wel eens gehoord van reizigers die hun auto bij de Deutsche Schule in Bs As gestald hebben. Adres weet ik zo niet, zult even ´moeten googlen dan
mmm, foutje, misschien toch geen deutsche Schule, kwam op een duitse site tegen dat er overlanders bij de CLUB ALEMAN stallen, net buiten t centrum van Bs As.
http://www.clubaleman.com.ar/
zie op hun site wel wat staan over parkeertarieven echter niet over per maand, maar lijkt me wel dat t daar kan dan.
Hopelijk heb je hier iets aan, groet,
Marcel
Hi, Landcruiser
Waarschijnlijk goede/veilige plaats gevonden, 30km ten Noorden van B/A. Bij Camperverhuurfirma “Andeanroads”, 24/24 bewaking/omheining/woonplaats van bewaker/garage…werkplaats…zelf sleutelen…enz…
storage outdoor 50 euro/indoor 65 euro/per maand.
lijkt me een prima optie!