Ben van plan om een auto/camper te huren gedurende drie weken. Ik heb al wat prijzen opgezocht, maar ben steeds uitgekomen op zeer dure verhuurprijzen. Heb prijsopgaven van rond de 2500 dollar voor een camper/17 dagen. Dit vind ik eerlijk gezegd niet normaal. In andere landen is dit veel goedkoper.
Is het goedkoper om hier al eentje te boeken of eenmaal daar op zoek gaan naar de goedkoopste. En bestaat het immers, voor een goed prijsje een auto huren.
Groetjes
Ik heb afgelopen zomer drie maal een auto gehuurd in Argentinië. Dat kwam mij (in juli) op ongeveer 270 euro per week voor een kleine vierdeurs. Ik heb rechtstreeks gehuurd via Avis.com, na wat vergelijkend opzoekingswerk bleken die aanmerkelijk goedkoper dan de concurrentie en over de service heb ik niet te klagen gehad.
Ik zou altijd op voorhand reserveren. Ik reserveer altijd via holidaycars.nl en ben daar zeer tevreden over. Maar in Argentinië rechtstreeks via Avis gehuurd dus, en daar was ik ook zéér tevreden over.
Wat in Argentinië zéér duur is aan autohuur zijn de drop off kosten. Als je de auto ergens anders wil afzetten dan waar je hem hebt opgehaald. Dat kost een pak geld. Om die reden heb ik drie keer een auto gehuurd op verschillende plaatsen en de trips van de ene plaats naar de andere met de bus gedaan.
Met camperhuur heb ik helaas geen ervaring.
Have fun!
Wij gaan begin aug 2009 voor een jaar op wereldreis en gaan ook naar Argentinie. Wij willen ook graag een auto huren in Argentinie, maar inderdaad als je op zoek gaat naar een camper zijn deze erg duur! Ik heb ook gekeken naar een auto en komt ook bij Avis uit. Deze is het goedkoopst. Wij hebben in een andere land ook bij Avis gehuurd en dit beviel ons zeer goed.
Lamatthy: In welke delen van Argentinie heb jij een auto gehuurd? Zou je Patagonie ook aanraden? Heb je gekampeerd in Argentinie?
beste
Ik heb een gol gehuurd (eerst dacht ik dat de f er was afgevalen )We hebben daar 3300km m rond getourd geen enkel probleem gehad en weinig geld voor betaald ,ik weet echter de firma niet meer.Moest het nodig zijn mail ik naar mijn b&b want zij hebben dat voor mij geregeld.Alles moest echter kontant betaald worden geen kretiet kaart of zoiets.
Groetjes
Daimler
Auto’s huren in Argentinië is redelijk betaalbaar, zeker als je kijkt naar de brandstofkosten. Echter, er zijn wel degelijk verschillen tussen regio’s. In Buenos Aires huur je voor rond de ARS pesos 130/dag een eenvoudige auto, maar in Patagonië kun je daar gerust 100 pesos bij optellen. Dus het maakt zeker uit waar je gaat rondreizen, in het noorden is alles een stuk beter betaalbaar incl. autohuur.
Veel plezier in Argentinië en als je hulp nodig hebt bij het voorbereiden van je reis dan weet je me te vinden.
Ik heb een auto gehuurd in Salta voor verkenning van de zeer wijde omgeving, was een knalrode VW Gol, zeer degelijke auto.
De tweede was in Resistencia (Chevrolet Corsa) en daarmee hebben we Chaco Provincie verkend (zeer pover wegennetwerk en viel toch goed mee, maar onmogelijk te berijden met een gewone auto tijdens het regenseizoen.)
De derde in Posadas, voor verkenning van het uitgestrekte moerasgebied Ibera, ook hier geldt dat het alleen doenbaar is tijdens het droge seizoen met een gewone auto.
In Patagonië zijn we helaas niet geweest, dus daar kan ik je niets over vertellen. Gekampeerd hebben we ook niet. Voor vijf à acht euro per persoon per nacht in een deftig hostal, hebben wij ervoor gekozen geen kampeermateriaal mee te sleuren. Ik hoor wel van iedereen dat Patagonië een stuk duurder is, dus hou daar rekening mee!
De beruchte Ruta40… Hij zal niet afgesloten zijn, maar met een gewone auto hoef je het niet te proberen. Met een 4x4 kan het, maar ga goed voorbereid op reis! Dat betekent: 2 extra (!) reservewielen mee, jerrycans bezine mee, jerrycans drinkwater mee en uiteraard genoeg te eten. Hou er rekening mee dat je urenlang niemand zal tegenkomen en mobiele telefoons hebben geen bereik. Dus als je met panne komt te staan heb je een probleem.
De plaatsnamen die je op de route ziet zijn is vaak niet meer dan een estancia, waar je ook zeker niet altijd welkom bent. Een goede stop halverwege is het gehucht Perito Moreno, daar hebben ze zelfs een (soort van) hotel :hihi: