autohuur argentinie

Hallo,

ik ben opzoek naar aan goedkope auto in argentinie. als ik on-line wil boeken loop ik steeds op tegen dure “one way fee’s”, die kosten bijna 3maal zoveel dan de auto zelf. ik zou graag van bariloche naar el calafate reizen van 7/11/15 tot 16/11/15. of zijn er andere alternatieven? bussen of daar een autohuren( zijn er genoeg dan?)

MVG
Siemen Nolf

one way fees zijn belachelijk duur in Argentinie. Wij hebben een auto gehuurd vanuit Salta en afgeleverd in Bariloche. Blijkbaar moesten we 777 US dollar betalen naast de autohuur.

Alternatief is autohuren en rondom die plek bezichtigingen doen, vliegtuig of bus pakken naar volgende plek, autohuren enz…

Wij hebben een auto gehuurd in San Carlos de Bariloche en deze zig-zaggend via Chili naar Ushuaia gereden in 3 weken. Oke, one way fees zijn er duur. Wij betaalde ook tegen de duizend euro. Tel wel dat binnenlandse vluchten ook niet gratis zijn en alle handelingen steeds tijd kosten. Die tijd kun je ook besteden om te rijden en te genieten van een waanzinnige reis in je “eigen” auto!

Hallo
bij welk autoverhuurbedrijf hebben jullie de auto gehuurd. we zijn inderdaad aan het twijfelen omdat je dan je reis persoonlijker kan maken.
groetjes

Wij hebben via een Nederlandse brooker bij Alamo in Salta gehuurd.

Nolf.

Ook wij hebben bij Alamo geboekt in SC de Bariloche. Zoals ik heb begrepen is Alamo in Argentinië een franchise keten. Vandaar de hoge one way fees. Zo zelfstandige ondernemer moet zijn auto weer terug laten brengen naar zijn eigen vestiging. Jij rijdt hem als het ware naar een conculega die mss ook wel weer kosten berekent om hem in ontvangst te nemen voor die andere ondernemer.

Beste Siemen,

Wat ik klanten vaak adviseer is toch, juist om die hoge drop-off kosten te voorkomen, te proberen te kiezen voor een mooie ronde. OK, van Bariloche naar Ushuaia (wat Vuurvliegske heeft gedaan) is wel een héle lange tocht en zal lastig worden als “rondje” te rijden, maar het kan. Afzakken via de ruta 40 en Chili naar Ushuaia en terug via de kustweg naar Puerto Madryn, daarna doorsteken naar Bariloche. Kost je minstens 4-5 weken.

Andere leuke “rondjes” zijn Mendoza - Salta - Córdoba - Mendoza. Of Bariloche - Mendoza - Córdoba - Puerto Madryn - Bariloche. Ook is de combinatie met Mendoza - Santiago de Chili - Calama - Atacama - Salta - Mendoza te maken. Met al die rondes voorkom je dus “one way fees”.

Maak er een mooie reis van,

Groet,

Jan

Hoi,

Ook wij gaan een rondreis maken met een huurauto in argentinie, wij vertrekken vanaf Buenos Aires, we wilden een auto boeken bij europcar , maar ik heb bericht van ze gehad dat het niet meer mogelijk is om met de auto naar Chili te gaan omdat ze moeilijkheden hebben om een cross border permit te regelen.
Waarschijnlijk is het wel mogelijk vanaf autoverhuurbedrijven in Bariloche.

Groet Anja

Hola Anja,

Ja, klopt, onze autoverhuurder in Bariloche kan wel zo´n permit regelen. Optie is dus om niet in Buenos Aires een auto te huren (die ook nog eens terug moet, óf je betaalt flinke drop off kosten), maar in Bariloche te beginnen en een vlucht te nemen naar dat gebied.

Groet,

Jan