Tips omtrent autoverhuurbedrijven

Hallo,

Ik ben van plan om half oktober tot ongeveer half november naar Argentinie te gaan. Wij willen een auto huren en van Mendoza naar Salta rijden. Ik weet dat de drop off-kosten erg hoog zijn, maar het scheelt wel weer een vliegticket (nachtbussen zijn we niet zo van).
Weet iemand betrouwbare (en betaalbare) autoverhuurbedrijven?
En is het raadzaam een auto via internet vantevoren te boeken of kan dit net zo gemakkelijk ter plekke (bijvoorbeeld op het vliegveld) doen?

Bij voorbaat dank!

Ik heb verder geen verstand van auto’s huren maar je kunt eventueel de zoekfunctie gebruiken want er is al vaker wat over gepost.
maar ik wilde je wel even vertellen dat de lange afstands bussen in Argentinië heel erg luxe zijn als je de cama-suite, super-cama, de duurste klasse neemt. Je hebt dan brede stoelen die helemaal plat kunnen, met dekentje en je krijgt eten en drinken.

De enige funtie van deze reactie is om te beamen wat Gallina zegt, om het daarmee sterker te maken.
de bussen zijn aangenaam en comfortabel, beter dan een beeld dat je mogelijk zou kunnen hebben.
kijk eens op plataforma10.com.ar voor ideeen en prijzen. Alleen als je b.v. met z’n 4-en bent zou het interessant kunnen zijn.
zoek anders desnoods andere betrouwbare toeristen op en laat die de auto terugrijden, dat zal waarschijnlijk goedkoper zijn.
groet,

Wij hebben bij Alamo gehuurd in Salta en zijn naar Bariloche gereden. Onze one-way fee was 777 USD. Maar wij zijn ook niet van openbaar vervoer en stoppen graag waar we willen.
Boek anders via Sunny cars of Auto Europe. Zij hebben verhuur met afkoop van ALLE eigen risico. Wij hebben hier (helaas) gebruik van moeten maken door een lekke band en schade door de slechte wegen aan de auto.

Wanneer je in Argentinie boekt kan je volgens mij de eigen risico niet afkopen en bij problemen kan je in het Spaans proberen het op te lossen. Hierom boeken wij altijd in NL. Onbekommerd op reis!

Veel plezier met voorbereiden!