Tips omtrent autoverhuurbedrijven

Hallo,

Ik ben van plan om half oktober tot ongeveer half november naar Argentinie te gaan. Wij willen een auto huren en van Mendoza naar Salta rijden. Ik weet dat de drop off-kosten erg hoog zijn, maar het scheelt wel weer een vliegticket (nachtbussen zijn we niet zo van).
Weet iemand betrouwbare (en betaalbare) autoverhuurbedrijven?
En is het raadzaam een auto via internet vantevoren te boeken of kan dit net zo gemakkelijk ter plekke (bijvoorbeeld op het vliegveld) doen?

Bij voorbaat dank!

Ik heb verder geen verstand van auto’s huren maar je kunt eventueel de zoekfunctie gebruiken want er is al vaker wat over gepost.
maar ik wilde je wel even vertellen dat de lange afstands bussen in Argentinië heel erg luxe zijn als je de cama-suite, super-cama, de duurste klasse neemt. Je hebt dan brede stoelen die helemaal plat kunnen, met dekentje en je krijgt eten en drinken.

De enige funtie van deze reactie is om te beamen wat Gallina zegt, om het daarmee sterker te maken.
de bussen zijn aangenaam en comfortabel, beter dan een beeld dat je mogelijk zou kunnen hebben.
kijk eens op plataforma10.com.ar voor ideeen en prijzen. Alleen als je b.v. met z’n 4-en bent zou het interessant kunnen zijn.
zoek anders desnoods andere betrouwbare toeristen op en laat die de auto terugrijden, dat zal waarschijnlijk goedkoper zijn.
groet,

Wij hebben bij Alamo gehuurd in Salta en zijn naar Bariloche gereden. Onze one-way fee was 777 USD. Maar wij zijn ook niet van openbaar vervoer en stoppen graag waar we willen.
Boek anders via Sunny cars of Auto Europe. Zij hebben verhuur met afkoop van ALLE eigen risico. Wij hebben hier (helaas) gebruik van moeten maken door een lekke band en schade door de slechte wegen aan de auto.

Wanneer je in Argentinie boekt kan je volgens mij de eigen risico niet afkopen en bij problemen kan je in het Spaans proberen het op te lossen. Hierom boeken wij altijd in NL. Onbekommerd op reis!

Veel plezier met voorbereiden!

Bedankt voor de reacties!

Geen eigen risico lijkt mij in een land als Argentinie wel handig inderdaad. Ik zal beide bedrijven eens met elkaar vergelijken.
Salta - Bariloche is een aardige afstand! Hoe lang hebben jullie erover gedaan en wat voor auto hadden jullie? Ik lees hier en daar dat een 4x4 niet essentieel is als het niet allemaal te nat is.
Wij denken erover om van Salta langzaamaan naar Mendoza te gaan en via een andere weg terug. Dit alles binnen een week of 2. Is dit een haalbaar idee?

Bedankt!

Wij hebben in 2 weken de rit van Salta naar Bariloche gedaan in een Volkswagen Gol (zonder f). Is te doen maar wij hadden verwacht een focus/golf maat te krijgen. Je hebt veel “badenessen”, rivier doorgangen. Gelukkig was het relatief droog en waren de wegen goed en soms redelijk. Dit heb je veel: Badenes | Foi assim por mais de 100 quilometros, nos atrasan… | Flickr en er kan water doorstromen.

Overvloedig water maakt in Argentinië nogal eens wat wegen kapot, dit gebeurt vooral tijdens/na het regenseizoen (okt t/m maart). Omdat regen dan vaak in stortbuien valt overstromen rivieren snel en dit kan vervelende gevolgen hebben. Maar over het algemeen kun je in Argentinië goed autorijden, het stuk Salta tot aan Mendoza over de ruta 40 is grotendeels geasfalteerd. Een mooie route, die ik veel verkoop, is de driehoek Salta - Mendoza - Córdoba - Tucumán - Salta. Elke keer andere landschappen, veel natuur, mooie steden/stadjes, fraaie parken (Talampaya, Ischigualasto, Quebrada del Condorito) en je krijgt een goed beeld van de ruigte van Argentinië. Ik gebruik altijd lokale autoverhuurbedrijven, zorg in ieder geval voor een beetje comfort op zo´n autoreis. Een Ford Ecopsort is bijvoorbeeld populair bij mijn klanten, is een hoge auto en is 4x2.

Suerte, groet en maak er een mooie reis van,

Jan

Beste Jan,

Ik ben van plan om met twee jongens uit Engeland die ik eerder heb ontmoet in El Bolson een vergelijkbare route te doen, te beginnen vanuit Cordoba. We hebben zo´n 3 weken de tijd, om via Mendoza-Salta en uiteindelijk tot de grens Jujuy-Bolivia te raken vanwege de paspoortregels (90 dagen) om dan terug te keren naar Cordoba. Heb jij toevallig ervaring met autoverhuurbedrijven in Cordoba die je ons zou willen aanraden, of nog iets van tips voor de routes?

BIj voorbaat dank!
Xander