Camper huren + weg afgesloten nr El Calafete?

Hey,

Ik heb wat prijzen opgezocht en een camper huren in Argentinie is dus ontzettend duur. Kent iemand hier misschien een goedkoop verhuurbedrijf? Voor drie weken?
En is de weg van Bariloche tot El Calafete afgesloten in April-Mei??

Groetjesss

hi, zoekend naar een betaalbare camper in argentinie stuitte ik op hetzelfde probleem als jij . het lijkt wel een cartel… heb jij ondertussen toevallig iets gevonden? (waarschijnlijk ben je nu al in arg. ?)
groetjes! marg

Wie heeft er ervaring met een camper / motorhome reis in argentinie?
zo ja welke organisatie heeft de beste aanbiedingen? ik heb het hele internet al doorzocht en heb het idee dat er organisaties zijn die geen internetsite hebben en dat juist die het goedkoopst zijn. Het liefst willen we er een huren vanaf Bariloche omdat we vanaf daar vier weken in patagonie rond willen reizen. De organisaties die ik tot nu toe heb gevonden vragen flinke bedragen als je ergens anders dan in Buenos Aires je camper wilt ophalen / wegbrengen. Wie heeft er tips?
Alvast bedankt !!!
m

Ik heb beide topics even samengevoegd. En inderdaad, het is schreeuwend duur om een camper te huren in Argentinië. Dit heeft mijns inziens vooral te maken met de belabbeder kwaliteit van de wegen in het zuiden van Argentinië, waardoor de verhuurder vaak hoge reparatie/onderhoudskosten zal hebben. In Bariloche zie je wel steeds vaker campers overigens.

Wellicht is het goedkoper om in Chili een camper te huren en dan de grens over te steken (wel van tevoren aangeven bij het huren)?

dankjewel voor je reactie ! ja in Chili… wel een optie… alleen vliegen we op Buenos Aires… we hebben de tickets al… We wilden dus doorvliegen naar Bariloche en daar iets proberen te krijgen… je zei dat je daar wel meer campers ziet… weet je heeeel misschien toevallig waar je ze daar (in de buurt ) kan huren ? marg

bedoel je ivm werkzaamheden of weersomstandigheden? Het eerste is nee en t tweede normaal gesproken ook nee. Als t erg geregend heeft is kan t wel eens zijn dat t voor een paar dagen moeilijk begaanbaar is voor een 2WD maar nogmaals, normaal gesproken in die maanden goed te doen hoor. Heb t in mei wel eens met regen gereden en mijn auto nooit in de 4WD hoeven te zetten.

Hey iedereen,

Ik ben ondertussen al een tijdje terug uit Argentina. Heb samen met mijn vriend een camper gehuurd, voor twee weekjes…het was ontzettend duur!, maar ook wel de moeite en een aparte ervaring. Je ziet zoveel meer, je kan stoppen en slapen waar je maar wilt, lunchen met het mooiste uitzicht en gewoon gaan waar je maar wilt.

Het bedrijf: Andean Roads. Prijs (prepare yourself) : 2 weken: EUR 1400.
Familiebedrijfje, net buiten Buenos Aires, in Tigre. Ze komen je ophalen vanuit BA en brengen je naar de camper, je krijgt een degelijke uitleg, heel vriendelijke mensen, maar de prijs is echt hoog. Hier valt niet over te onderhandelen, we hebben ook verschillende prijzen bij andere bedrijven vergeleken en het zit altijd rond die prijs. Dit bedrijf bleek toch ook de beste voorwaarden te hebben, qua verzekering en ook gewoon een degelijke camper(Mercedes).

Zo, ik hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben en hou me nog op de hoogte over jullie uiteindelijke beslissing. Verdere vragen zijn ook altijd welkom

Groetjesss

hi modhu :wink:
leuk te horen dat jullie het goed hebben gehad ! ik heb andean roads gevraagd maar die hebben helaas geen auto’s meer staan voor aankomende december. Maar ik heb nu iets bij Gaibu lopen … of bij world wide wheels… maar nu heb ik nog een vraag : jullie hadden dus een camper en geen motorhome? waarin je vanuit de cabine naar achteren kunt lopen ? heb je het idee dat je fourwheeldrive nodig hebt? (zoals bij de campers het geval is… en niet bij de motorhomes… )? groetjes ! marg

Hey Marg,

We hadden wel een motorhome, tiptop in orde, douche, toilet, bed, keukentje, tafel en zitplaatsen.
En ja, vierwielaandrijving is absoluut aangeraden, aangezien de wegen nt perfect zijn, veel grindwegen en oppassen met de rukwinden in de woestijn, deze zijn echt abnormaal.
Wij hadden geen vierwielaandr. en hebben dus een ongelukje gehad met de camper :frowning:

Succes!

ah… joh ! ongelukje ! das balen ! maar jullie zijn er zelf hopelijk helemaal goed vanaf gekomen ?? !! dankje voor de info ! we gaan ermee aan de slag !
marg, groet

hallo!

wij zijn zelf een zoektocht aangegaan om een camper te huren in Chili of Argentinie… blijkt dat chili bijna het dubbele kost !!! dus argentinie is pak goedkoper … via www.arvy.nl maar wij kijken dan wel voor een charito… back to basics! :slight_smile:

succes ermee!

tja als ik zo een bv een toyota Hilux pak bij arvy, voor 4 weken , die komt op €3300. Voor dit bedrag heb je in Chile al een 4x4 incl camper.
Let ook op als je in Argentinie huurt of je de grens over mag(als je naar Tierra del Fuego rijdt moet je sowieso de grens met Chile passeren ). Ik heb al heel wat argentijnse huurautos bij grensposten met Chile geweigerd zien worden

hallo,

Wij zijn ondertussen ook terug van onze rondreis in argentina mer een gehuurde mobilhome bin “adventurehome” een familiebedrijfje uit Buenos Aires.

Bovenop de torenhoge prijzen zijn dit gewoon een stel oplichters !!!,:mad::mad::mad: schandalig hoe zij misbruik maken met absolute wurgcontracten (zelfs illegaal in meeste delen van de wereld) die je slechts toegezonden krijgt nadat je reeds een groot voorschot hebt betaald !!!:mad::mad::mad:

Ik kan niet anders dan iedereen die overweegt een mobilhome te huren absoluut voor 500% af te raden dit bij adventurehome argertinie te doen !!!

Buiten de bulschit met deze mensen prachtige reis !!:wereld: