Mijn naam is Manon en 23 jaar! Volg nu de opleiding SPH en zit in het laatste jaar. Dat betekend dat ik rond Augustus klaar ben en wil graag rond September/Oktober een paar maand gaan reizen. Waar en hoe precies weet ik nog niet en heb me daarom ook aangemeld op dit forum. Wel ben ik van plan om mijn reis te combineren met vrijwilligerswerk.
Nu ben ik opzoek naar mensen of 1 iemand die dit binnenkort ook van plan is, om dit misschien samen te doen?
Ook ik ben net afgestudeerd en van plan vanaf oktober te gaan reizen. Twijfel nog wel over heel veel dingen en er is dus ook nog niets zeker voor mij, maar ik weet bijna zeker dat ik naar Indonesie (waarschijnlijk met nog wat landen als Thailand en Maleisie) wil of naar alle vette steden in de USA. Zijn jouw plannen inmiddels al wat concreter? Mochten we uiteindelijk dezelfde kant op willen kunnen we wellicht (een stuk) samen reizen. Ik ben overigens 22 jaar.
In september en oktober zou ik ook graag vrijwilligerswerk doen. Mijn voorkeur gaat uit naar Afrika, en dan specifiek landen als Ethiopie, Kenia, Tanzania en Oeganda.
Lijkt dat je ook leuk of zoek je het liever dichter bij huis?
ook ik wil vanaf ongeveer september een reis gaan maken (ben in juli klaar met master), maar graag niet alleen. Mijn voorkeur gaat uit naar Azië, maar een combi met vrijwilligerswerk heeft zeker mijn interesse. In 2010 ben ik ook met een meisje dat ik hier heb leren kennen door Zuid-Amerika gaan reizen en dat beviel prima. Dus ik hoor graag als mensen al wat concretere plannen hebben en of mijn ideeen daarop aan kunnen sluiten! Ik vind verschillende werelddelen boeiend: Azië, Afrika of Midden-Amerika/Brazilië.
Ik wil ook in september ongv 4 weken op reis. Het liefst een land waarvan ik de taal niet spreek en de cultuur niet ken Azië staat hooog op het lijstje. En n combinatie van het land en de mensen leren kennen en mooie plekken aandoen ook. Vrijwilligerswerk niet, reeds ervaring mee en weet nu dat dit niet mijn manier is om een land en de mensen te leren kennen. Sowieso lijkt het me leuk om een drankje te doen met gelijke reislustige types! Eind juni anyone? Ik woon zelf in Amsterdam, maar misschien is Utrecht een betere plek?
Wat een leuke ideeën! Ik hoop eind juni ook te zijn afgestudeerd en zou rond oktober heel graag naar Colombia en Brazilië gaan. Lijkt dat iemand hier ook wat of liggen jullie voorkeuren ergens anders?
Ik ben dan wel niet net afgestudeerd, maar heb net mn VWO diploma, (als het goed is, hahaha ben nog bezig met examens maar denk het wel), en ben 18 jaar. Ik wil ook graag in september/oktober een aantal weken reizen. Mijn voorkeur gaat uit naar Azië, maar opzich maakt het mij verder ook niet heel erg uit.