Hallo, wij zijn een Belgisch koppel van 27en 35 jaar. We zouden graag in mei een rondreis maken van een dikke twee weken door Canada met de mobilhome. Omdat we ons ding niet echt vinden in de reeds georganiseerde tochten zoeken we ons soelaas in dit blog.
Wie kan ons op weg helpen om onze reis samen te stellen?
We willen het liefst niet dagelijks uren en uren in de wagen zitten.
Zijn geen uitgaanders.
Houden van natuur maar trektochten kunnen niet door medische redenen.
Waar huren we het best een mobilhome? Wat kunnen we het best zien.ets…
(Een dikke) twee weken is best weinig voor een rondreis. De afstanden zijn enorm en er is heel veel te zien en doen. Het wordt dus al snel een kwestie van keuzes maken. Mei is ook vroeg voor het hooggebergte(Rocky Mountains). Het kan heel goed, maar je moet er toch rekening mee houden, dat het, zeker na zonsondergang, flink koud kan worden. Lang niet alle campgrounds zijn al open, veel wandelpaden liggen nog onder de sneeuw en meren zijn nog (deels) bevroren.
In Canada begint het vakantie-seizoen pas een beetje op gang te komen in het Victoria Day weekend (rond 20 mei).
Misschien is een one-way Vancouver - Calgary een goede optie. Aan de westkust is het al volop lente en je trekt wat later de bergen in, met wat meer kans op mooi weer en de totaal te rijden afstand is wel te overzien.
De routes die in de reisbrochures zijn te vinden zijn over het algemeen te lang van afstand en te kort in tijd. De Belgische markt ken ik niet goed, maar in Nederland zijn een aantal betrouwbare en deskundige agenten, waar je eens zou kunnen informeren.
Welke regio willen jullie bezoeken, want Canada is natuurlijk wel heel groot
Twee weken is inderdaad heel kort voor Canada, de afstanden zijn enorm en afhankelijk wat jullie graag willen zien zullen jullie sowieso lange afstanden moeten rijden.
Ik heb in mei een rondreis door West Canada gedaan met een camper en ik vond het redelijk goed te doen. Het is inderdaad nog voorseizoen, maar het voordeel is dat je de campings voor jezelf hebt. In ons geval waren een aantal campings nog gesloten wegens ondergesneeuwd.
De camper hebben we ter plaatse in Vancouver gehuurd van de maatschappij Ambassador RV http://www.ambassadorrv.com
Het is een klein bedrijfje die een super klantenservice voorziet. En we hebben een hele goede prijs gekregen omdat het nog voorseizoen was. Het scheelde echt enorm met de grotere maatschappijen zoals Cruise Canada en Canadream enzo.
Maar best is even wat concretere info te geven over jullie plannen en de regio zodat het beter is om info te geven.
De belangrijkste vraag is of je naar Oost of West Canada wil! De meeste ‘standaard’ routes zijn gebaseerd op 3 weken in West Canada, maar daar is uiteraard een mouw aan te passen. Vliegtickets zijn vaak wel behoorlijk prijzig naar West Canada. Helemaal als je dan ‘maar’ 2 weken gaat. Naar Oost weet ik eigenlijk niet. Maar hoelang je ook gaat, je zult altijd heel veel bijzondere dingen zien en je hebt altijd tijd te weinig in Canada; )