Welk tijdstip voor deze trip!! West Canada (3 weken)

Hallo Allemaal.

Na lang te zitten twijfelen gaan wij in 2015 deze trip aan!!! :thumbup:
Alleen zitten wij te twijfelen wanneer wij dit gaan doen,wij hebben 2 data’s waarop wij dit kunnen en willen gaan doen.
Datum1 za 14/3/2015 tm za 4/4/2015 of
Datum2 za 2/5/2015 tm za 23/5/2015

Zie hier ons schema;

Dag 01: Aankomst Calgary
Dag 02: Calgary – Banff (135 km)
Dag 03: Banff
Dag 04: Banff
Dag 05: Banff – Jasper via de Icefields Parkway (292 km)
Dag 06: Jasper
Dag 07: Jasper – Clearwater (318 km)
Dag 08: Clearwater/Wells Gray Park
Dag 09: Clearwater – Whistler (424 km)
Dag 10: Whistler
Dag 11: Whistler – Campbell River (311 km plus ferry)
Dag 12: Campbell River
Dag 13: Campbell River – Tofino (273 km)
Dag 14: Tofino
Dag 15: Tofino
Dag 16: Tofino - Victoria (317 km)
Dag 17: Victoria
Dag 18: Victoria – Vancouver (75 km plus ferry)
Dag 19: Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: Vancouver – Amsterdam

Alle andere eventuele opmerkingen en of tips zijn natuurlijk altijd van harte welkom!! :thumbup:
http://www.ralphennicole.blogspot.nl

Hallo, wij hebben dit jaar in West Canada een rondtrip gemaakt, van Vancouver via Calgary terug naar Vancouver en dit in de maand mei. Ik moet wel zeggen dat de winter dit jaar vrij lang geduurd heeft. Wij waren in de Rockies rond eind mei en je kon er bijna geen wandelingen maken wegens veel te veel sneeuw op de wandelpaden. De meeste meren zijn dan ook nog bevroren en bepaalde mooie meren zijn nog afgesloten.

Als ik jullie was zou ik zeker in mei gaan, niet in maart en ik zou ook de route omdraaien, van Vancouver naar Calgary. Dan zijn jullie pas midden tot eind mei in de Rockies en is er meer kan op minder sneeuw.

Het is alleszins een supermooie reis. Jullie gaan er sowieso van genieten :slight_smile:

Ikben het met moonrise eens, als je niet voor wintersport gaat kun je beter in mei dan in maart en de route indien mogelijk ook omdraaien.

Persoonlijk zou ik victoria of dag clearwater eruit halen en dit toevoegen aan Jasper!

De watervallen Wells grey kun je ook bezoeken op de dag dat je uit Jasper komt. Dan bespaar je een dag. Maar kun je niet heel veel wandelen in park of zo, maar zie je de highlights wel…

Momenteel zitten wij gebogen tussen allerlei aanbiedingen offertes en folders.

Het meeste hebben we al uitgedokterd alleen blijft nog de twijfel welke datum te gaan.
We willen feitelijk half mei vertrekken tot begin juni ( Helaas mag ik maar 3 weken van mijn baas op vakantie)
of we kiezen voor Air transit maar die vliegen alleen op de dinsdagen, of met KLM/ Delta air deze vliegen elke dag, het prijsverschil tussen deze twee is toch ook wel om over na te denken ( ongeveer 250,- euries per persoon)

We willen kiezen tussen een aantal dagen, deze zijn tevens afhankelijk van het weer in West canada. ( waar wij advies van willen hebben)

of vertrek op 13 mei met KLM, of de dinsdag 17 mei met Air Transit ( de return is 3 weken later)

nu zitten we ook nog te overdenken om eventueel 20 mei te vertrekken of de dinsdag 24 mei, maar het prijsverschil ( kosten ticket en huur caravan) is ook behoorlijk tussen vertrek 13 mei of vertrek 20 mei

Nu is feitelijk onze vraag hoe is het met het weer gesteld in Canada west ? USA noord in deze periode?

Hieronder onze globale reis planning.

Calgary
Doorsteken naar yellowstone ( een paar dagen) dan terug naar canada via
Nelson, Revelstroke, Kelowa,Osoyoos, princeton, Hope,Vancouver, Whistler, 100 miles house, Clearwater,Jasper, Banff
Calgary.

Wat kunnen jullie als ervaren canada expert ons adviseren?
Wij vernemen graag enig advies

Vriendelijke groet