Samen alleen door Tanzania

Hoi Allemaal,

Ik ben van plan om in september 4 weken naar Tanzania te gaan >>>
Tot nu toe ziet het er naar uit dat ik alleen ga.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met alleen reizen door Tanzania. Is het makkelijk om in contact te komen en / of aan te sluiten bij andere reizigers die je tegenkomt???

Groeten Sander

hey, ligt eraan waar je heen wilt, meestal kom je wel mensen tegen. kan je soms met elkaar optrekken voor een paar dagen of voor een safari ofzo. het stikt nog niet echt van de backpackers in tanzania. buiten zanzi, arusha en dar om dan.
ik ga altijd alleen, ontmoet enorm veel mensen, hoewel vaker locals dan touristen. Ligt er echt aan waar je heen gaat. afgelopen zomer ben ik naar sumbawanga gegaan vanuit dar. in dar heb ik veel andere backpackers ontmoet, de rest van de reis heb ik vooral bij locals thuis geslapen, geen tourist gezien, in een park wel weer een dagje met andere toeristen een auto gedeeld enz. goede afwisseling volgens mij. Je komt veel meer medereizigers tegen als je in het noord-oosten blijft, dan in de rest van tanzania.
veel plezier

Hoi, mijn ervaringen lees je op mijn website via de link in mijn handtekening. Ik heb er alleen gereisd en kwam regelmatig andere backpackers tegen, en met sommige sprak ik ook telkens weer af, dan wist ik dat ze ook naar Zanzibar zouden gaan bijvoorbeeld en mailden we elkaar om in hetzelfde hotel te zitten. Mijn ervaring is dat het het makkelijkst is om echt contact te leggen als je samen op een safari of een culturele tour bent. Dat laatste is ook echt een aanrader in Tanzania, je leest er meer over in dit onderwerp.

Veel plezier,
Cécile