Onzekere reiziger

Ik heb zojuist na dagen speuren op dit forum mezelf voorgesteld en ik hoop hier hoop antwoorden te vinden.

Ik heb mijn voorstelrondje hier ook maar even geplaatst.

Ik ben Debby een vrouw van 42 jaar oud, getrouwd en heb een dochter van 10.

Mijn dillema is… Ik ben dus 42 , geen student of backpacker meer, maar toch wil ik back to basic.

De afgelopen dagen veel mogelijkereisbestemmingen bekeken en ik kom iedere keer weer uit op Tanzania. Ik wil niet alleen er op uit trekken dus kom je op een groepsreis uit maar ik zie het niet zitten om met een groep 50+ te reizen en dan ook nog eens een tent te delen met een volstrekt onbekende.Ook wil ik niet iedere dag om 05.00/06.00 uur opstaan ( dat doe ik nu al veel te vaak) Ik wil gewoon een easy going reis maken , veel zien , veel reizen, maar ook af en toe de rust in een hotel, lodge, of tent.Misschien toch maar alleen … pff dat durf ik nie!

Wie helpt me op weg? Ik wil graag dat voor ik vertrek alles geregeld is dus ook de vlucht naar Tanzania toe en dat kan ik nergens vinden.

Hoi!
Wat leuk dat je erover zit te denken om naar Tanzania te gaan! Ik ga zelf waarschijnlijk in januari vrijwilligerswerk doen als verloskundige. Ik kan je dus niet helpen aan een reisgenootje maar misschien wel aan een link naar een vliegticket :). Voor mij is het heel voordelig om met Turkish air te vliegen. Heb die tickets gewoon via cheaptickets.nl gevonden (+/- 600e retour). Je vertrekt dan vanuit Amsterdam en landt op Dar es Salaam.
Veel succes met het vinden van een reisgenootje en alvast veel plezier!

1 like

Ik heb wel 5 weken solo gereisd in Tanzania en Kenia. Ik vond het prima te doen maar ik weet niet of dat wat voor jou is als je het niet durft.
In een Lonely Planet vind je alle info die je nodig hebt om daar te kunnen reizen. Het is een erg mooi land met leuke mensen en prachtige dieren.

Je kunt op mijn website (onder Travel > Tanzania 2004) mijn reisverslag lezen en zo zien hoe het is om daar alleen te reizen.