Onzekere reiziger

Ik heb zojuist na dagen speuren op dit forum mezelf voorgesteld en ik hoop hier hoop antwoorden te vinden.

Ik heb mijn voorstelrondje hier ook maar even geplaatst.

Ik ben Debby een vrouw van 42 jaar oud, getrouwd en heb een dochter van 10.

Mijn dillema is… Ik ben dus 42 , geen student of backpacker meer, maar toch wil ik back to basic.

De afgelopen dagen veel mogelijkereisbestemmingen bekeken en ik kom iedere keer weer uit op Tanzania. Ik wil niet alleen er op uit trekken dus kom je op een groepsreis uit maar ik zie het niet zitten om met een groep 50+ te reizen en dan ook nog eens een tent te delen met een volstrekt onbekende.Ook wil ik niet iedere dag om 05.00/06.00 uur opstaan ( dat doe ik nu al veel te vaak) Ik wil gewoon een easy going reis maken , veel zien , veel reizen, maar ook af en toe de rust in een hotel, lodge, of tent.Misschien toch maar alleen … pff dat durf ik nie!

Wie helpt me op weg? Ik wil graag dat voor ik vertrek alles geregeld is dus ook de vlucht naar Tanzania toe en dat kan ik nergens vinden.

Hoi!
Wat leuk dat je erover zit te denken om naar Tanzania te gaan! Ik ga zelf waarschijnlijk in januari vrijwilligerswerk doen als verloskundige. Ik kan je dus niet helpen aan een reisgenootje maar misschien wel aan een link naar een vliegticket :). Voor mij is het heel voordelig om met Turkish air te vliegen. Heb die tickets gewoon via cheaptickets.nl gevonden (+/- 600e retour). Je vertrekt dan vanuit Amsterdam en landt op Dar es Salaam.
Veel succes met het vinden van een reisgenootje en alvast veel plezier!

1 like

Ik heb wel 5 weken solo gereisd in Tanzania en Kenia. Ik vond het prima te doen maar ik weet niet of dat wat voor jou is als je het niet durft.
In een Lonely Planet vind je alle info die je nodig hebt om daar te kunnen reizen. Het is een erg mooi land met leuke mensen en prachtige dieren.

Je kunt op mijn website (onder Travel > Tanzania 2004) mijn reisverslag lezen en zo zien hoe het is om daar alleen te reizen.

Je zou een reisgenoot kunnen zoeken om gewoon zelfstandig mee te reizen zodat je niet hoeft te kamperen en om 6 uur op hoeft zoals bij die groepsreizen.

Of zoeken naar een groepsreis waarbij dat niet zo is? Waar je in hotelletjes slaapt en niet zo vroeg of hoeft en gehaast hoeft te reizen? Ik heb geen idee of die bestaan.

Mensen van alle leeftijden reizen, ieder met z’n eigen stijl en budget, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.
Als je alleen reist, kom je ook makkelijk andere reizigers tegen en wie weet kom je mensen tegen met wie het genoeg klikt en die dezelfde kant op gaan zodat je delen samen kunt reizen. Ik kwam leuke Zweden tegen met wie ik telkens weer afsprak, al reizende.

Succes!

Hoi Debby,
Ik heb net een reisvoorstel gemaakt voor een vrouw van 53 en haar man. Wellicht kunnen jullie er samen naar toe gaan en eventueel de excursies samen doen.
Wil je naar Zanzibar, dan is de Oost kust een ideale plek om veel mensen te leren kennen. Alle mensen zijn hier ontzettend op en willen graag contact met je maken. Het zijn voornamelijk rasta mannen en heel relax. Hierbij gaat het ook om wat later opstaan dan de gemiddelde Zanzibariaan.
Kijk anders op mijn site: www.mambo-poa.nl
Hier staat het reisvoorbeeld ook op.
Mvg
Marinda

Beste Debster,
Betreft je vliegtickets… je hebt inderdaad hele voordelige vluchten naar Dar es Salaam met Turkish Airlines. Wij hebben echter een vlucht geboekt met Ethiopian Airlines vanuit Brussel naar Kilimanjaro en dan terug vanuit Zanzibar naar Brussel voor € 677,00 per persoon. € 150,00 duurder dan de vlucht met Turkish Airlines, maar aangezien onze route begint in Arusha en eindigt in Zanzibar bespaart ons dit reistijd en reiskosten ter plaatse.
Groet Wil

1 like

probeer ook Swiss; via Zurich naar Dar.

Iedereen bedankt voor alle tips! Ik ga er me van de week er weer verder mee bezig houden.

Gr. Debster

Hoi,
Mijn naam is Ibolya, ben een alleenstaande vrouw, werk met autisten. Ik ga tussen 22 januari en 20 februari naar Tanzania. Ik heb al mijn vliegticket gekocht bij Turkish Airlines voor 541 euro (retour). Ik reis al 25 jaar. Ik ben op zoek naar een reisgenote voor Tanzania. De derde keer zou ik gaan, toch nog nooit op safari en in de verdere binnenland geweest. Dit wil ik nu gaan doen. Als je hiervoor interesse hebt kun je mij mailen: gulyasibolya@yahoo.com