Even voorstellen en wie helpt me op weg.

Hallo allemaal!

Ik ben Debby een vrouw van 42 jaar oud, getrouwd en heb een dochter van 10.

Het reizen zit me in het bloed al zou je het niet zeggen want ik heb nog nooit een reis gemaakt die ik graag zou willen. Het probleem is dat mijn man niet van verre vakantie’s houd. Hij vind het al heel wat als we naar Turkije gaan en skieen is zijn passie. In 1999 zijn we met z’n twee naar Bali geweest voor mij was het top en ik wilde zoveel mogelijk zien. Mijn man vond het prima bij het hotel.

Nu heb ik aan hem kenbaar gemaakt dat ik diepongelukkig ben omdat ik niet de reizen kan maken die ik wil en nu ga ik dus vanaf volgend jaar in mijn uppie 3 tot 4 weken de reizen maken die ik altijd al wilde .

Maar nu het dillema… Ik ben dus 42 , geen student of backpacker meer, maar toch wil ik back to basic.

De afgelopen dagen veel mogelijkereisbestemmingen bekeken en ik kom iedere keer weer uit op Tanzania. Ik wil niet alleen er op uit trekken dus kom je op een groepsreis uit maar ik zie het niet zitten om met een groep 50+ te reizen en dan ook nog eens een tent te delen met een volstrekt onbekende.Ook wil ik niet iedere dag om 05.00/06.00 uur opstaan ( dat doe ik nu al veel te vaak) Ik wil gewoon een easy going reis maken , veel zien , veel reizen, maar ook af en toe de rust in een hotel, lodge, of tent.Misschien toch maar alleen … pff dat durf ik nie!

Wie helpt me op weg? Ik wil graag dat voor ik vertrek alles geregeld is dus ook de vlucht naar Tanzania toe en dat kan ik nergens vinden.

Hoi Debby,welkom op wereldwijzer!
Nou voor tickets kan je best eens kijken op http://www.worldticketcenter.nl
Met Emirates vlieg je vanaf Dusseldorf naar Dar es salam met een tussenstop in Dubia.(prijzen buiten seizoen rond de 850euros.
Als je naar Tanzania gaat dan kan je best je laten vaccineren.(gewoonlijk is dat 6 weken voor de vertrekdatum)
De Lonely Planet van Tanzania, of East Africa kan je wel vinden in je plaatselijke bibliotheek van je gemeente,Debby! Alsook kan je altijd bij ons terecht met je vragen op het Tanzaniaforum
Succ6 nog met je plannen Debby!
groet,georgessiam.

Hallo Debbie,

Ik ken je dilemma, ik ben een tijd single geweest en wilde ook verre reizen maken, een groep sprak me niet aan, maar alleen durfde ik niet aan en vond ik ook te veel gedoe.

Er zijn een aantal reisorganisaties, die echt niet voor 50+ers zijn, die rondreizen aanbieden voor meer individuele reizigers.
Je vlucht wordt geregeld, er is een route die je aflegt per openbaar vervoer of met een busje en de accommodatie is geregeld. Je kiest in wezen zelf hoeveel je samen doet en hoeveel niet. Je kunt ook vaak een 1 persoons tent/kamer kiezer met bijbetaling.

Ik ben een aantal jaar geleden met Djoser naar Ecuador geweest, heb zelf vele jaren in de reiswereld gereisd en ben eigenlijk allergisch voor groepsreizen.
Ik vond de reis prachtig, je ziet alles wat aantrekkelijk is, ik vond de groep niet geweldig en ben veel alleen op stap geweest, dat was wel ongezellig, maar ach je wilt wat zien dus wat maakt het uit. Groepsleden vonden het gevaarlijk dat ik in mijn eentje door veemarkt liep, maar als je je onopvallend gedraagt en niet met dikke juwelen en je camera bescheiden gebruikt is dat geen probleem en dat was het ook niet. Juist een groepje van deze mensen die samen over die markt liepen, heel herkenbaar als toerist hadden wel problemen, dus dat ligt aan je zelf.
Er zijn dus meer reisorganisaties die deze reizen aanbieden, ik vind het wel de uitkomst voor alleen reizigers die toch wel de basis dingen geregeld willen hebben en het zou nog mooier zijn als er wel één of een aantal anderen zijn uit zo’n groep waar je mee optrekt dan is het circeltje rond.

Je kunt ook een oproep plaatsen bij Reisgenoten gezocht.

Succes en een mooie reis toegewenst,
Sandra

1 like

Dank voor jullie berichten. Djoser had ik inderdaad al ontdekt.En ik denk dat deze organisatie het beste aansluit bij mijn wensen.