Salsa -tips/veiligheid 's avonds

hoi
Ik ben van plan om in oktober 4 weken naar cuba te gaan. Ik heb net gelezen dat cuba heel veilig is. Toch vraag ik me af om savonds alleen over straat te gaan(als vrouw, 23 jaar) verstandig is… Maar aangezien ik natuurlijk ook kom om salsa te dansen vermoed ik dat ik er zeker savonds op uit moet…
Heeft iemand nog tips waar dat echt leuk is? Hoe kan ik zorgen dat ik wel savonds leuke dingen kan doen, zonder in gevaarlijke situaties terecht te komen? (tegen die tijd is mijn spaans redelijk goed)
Alvast bedankt
Tanja

Hoi Tanja,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer.

Salsadansen kan op veel plaatsen in Cuba, maar persoonlijk vind ik het in Santiago de Cuba echt het leukste. Je kan er bijv. salsales nemen (privé, dus op het niveau dat je zelf wilt) en zo ook meer over de Cubaanse cultuur leren.

Kijk eens in DEZE TOPIC voor een adres in Santiago.

Mijn ervaring is dat je super goed alleen over straat kan in Cuba, want Cuba is werkelijk het veiligste land dat er bestaat wat dat betreft. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je te koop moet lopen met wat je hebt. Een aanrader is dan ook om geen merkkleding te dragen en zo min mogelijk (bij voorkeur geen, maar het hangt er een beetje vanaf waar je naartoe gaat) sierraden.

Wat altijd handig is, is áls je die dansles neemt, af te spreken met een groep van de school. Dan ben je met meerdere, ook enkele Cubanen en dat is altijd gunstig.

Succes en veel plezier vast gewenst met de voorbereiding van je reis!

Liefs,
Carolina

Tanja …

Naast de goede tips van Carolina wil ik wel even vermelden dat in Havana het niet écht verstandig is om savonds laat alleen over straat te gaan. Neem een taxi voor de deur en laat de taxi je thuisbrengen en wachten tot je binnen bent, de meeste taxi chauffeurs doen uit al uit zichzelf.
Persoonlijk vind ik Trinidad een geweldig (salsa nachtleven) hebben in de open lucht Casa de la Musica

Succes
CJ

:o

CJ heeft natuurlijk gelijk. Er zijn delen waar je beter NIET alleen over straat kunt gaan. Toen ik de reactie van CJ las, bedacht ik me dat het in Santiago ook het geval is. Sommige delen zijn gewoon niet veilig en ook in het centrum is het later op de avond (nacht?) soms uitkijken geblazen.

Ik ga zelf sowieso niet graag naar het centrum, zeker niet alleen (te toeristisch), dus áls ik ga is het met (cubaanse) vrienden. Mocht het zo uit komen dat ik toch alleen over straat moet (niet in mijn eigen wijk, maar bijv. naar het centrum) dan neem ik na 22h altijd een taxi. Daar verplicht mijn gastgezin me ook altijd toe dan, zij zijn erg zorgzaam en willen niet dat me iets overkomt! :smiley:

Liefs,
Carolina

dat is goed om rekening mee te houden, bedankt voor de tips!