Hallo allemaal,
In juni gaan mijn vriend en ik 3 weken naar Peru. We zijn ons aan het orienteren op een meerdaagse trail in de buurt van Cusco/Machu Picchu, en de Salkantay trail spreekt ons aan.
Heeft iemand recente ervaringen met deze trail? En dan met name referenties van een betrouwbare organisatie die dit aanbiedt? Inmiddels hebben we op diverse fora/tripadvisor/enz nogal tegenstrijdige (zowel heel positieve als heel negatieve) berichten gelezen over diverse aanbieders, en door de bomen zien we het bos niet meer. Belangrijk vinden wij aandacht voor veiligheid (ehbo skills/kit), fatsoenlijk materiaal (tenten e.d.), professionaliteit van de gidsen, en welzijn van de medewerkers (dragers, koks, enz).
We lazen ook dat veel trekkings overnachten in Playa (?), wat nogal een ‘party dorp’ lijkt te zijn… Dat klinkt ons wat minder aantrekkelijk in de oren. Kennen jullie aanbieders die niet in Playa overnachten, maar op een wat rustigere plek?
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Groeten, Josine
Beste Josine,
De Salkantay trekking is een mooie maar zware trekking! Sommigen vinden hem zwaarder dan de klassieke Inca Trail maar velen vinden hem ook veel mooier!
Naast de Salkantay trekking zijn er ook nog andere alternatieve trekkingen die je kan doen als je het wat rustiger aan wil doen, zoals de Inca Jungle trekking, die is wat avontuurlijker maar fysiek wel wat minder zwaar.
Ik, Belgische, heb samen met mijn Peruaanse partner een reisbureau in Cusco. Wij organiseren deze verschillende trekkingen in Cusco dus je mag ons altijd een mailtje sturen als je interesse hebt of gewoon wat meer uitleg wilt!
Ook onze Salkantay trekking overnacht in Playa, bijna alle reisorganisaties doen dezelfde routes maar het verschilt inderdaad in materiaal, professionaliteit etc.
Wij werken allesinds met een professioneel, tweetalig team en zorgen voor heerlijke maaltijden en zeer degelijk kampeermateriaal!
Neem alvast een kijkje op onze website voor meer informatie en succes!
Groetjes,
Valérie
Hallo Valerie,
Bedankt voor je reactie! We zullen je website eens bekijken! We hebben meerdere informatie-lijntjes uitstaan. Mochten we interesse hebben dan zullen we jullie eventueel benaderen.
Groeten, Josine