Ik lees vele verhalen over wel of niet van te voren boeken. Ik weet dat de originele Inca trail, vol kan zitten. Wij gaan in November naar Peru en Bolivia. Nu is mijn vraag of iemand die pas is geweest kan laten weten of de Salkantay trek gewoon in Peru in Cusco te boeken is of niet? En dan het liefst een dag van tevoren, zodat we de volgende dag deze trek kunnen doen.
En is 3 dagen trekken in de Colca Canyon zelf te doen of is het aan te raden dit met een organisatie/gids te doen??
De Salkantay-trek hoef je niet van tevoren te boeken, dat kun je gewoon in Cusco doen. Meestal kun je de volgende dag al weg, maar neem voor de zekerheid een of twee dagen extra want in november zit je in het laagseizoen.
Wat betreft de trekking in Colca Canyon is dit wel zonder gids te doen. Je kunt een openbare bus pakken vanuit Arequipa (die vertrekt midden in de nacht, neem warme kleding mee want het vriest s nachts in de bus) en je moet dan uitstappen op het eindpunt van de bus in een klein dorpje (ontbijt tijd). Vanuit dit dorpje kun je mooie trekkings doen en daarna met dezelfde openbare bussen stukje bij beetje terug gaan en uitstappen op de mooie en interessante punten op de route. Ik heb dit gedaan met een gids, was wel handig want hij wist waar te slapen, welke bus te nemen, hoe laat waar te zijn, welke route het mooist is om te wandelen etc. Je kunt echt hele goedkope trips vinden die gebruik maken van openbare bussen ipv de toeristische manier. Ik raad het zeker aan dit te doen, geweldig mooie trip trouwens!
Heb je toevallig ook nog tips qua welke agents we kunnen boeken? Heb al gehoord van Hope Travel, SafeinLima, SAS Travel . Heb echt geen flauw idee waar dan op moeten letten, omdat bijna alles tours hetzelfde zijn, behalve de prijzen. Waar ligt het verschil??
Hoi, nee ik heb geen tips voor agents. Ik boek eigenlijk nooit iets van tevoren. Ter plekke loop ik 3 reisbureautjes binnen en vraag naar de prijs en wat je ervoor krijgt. Dan maak ik een keuze op gevoel, welke komt goed en betrouwbaar over en heeft een redelijke prijs. Laat op de te betalen rekening altijd exact vermelden wat je ervoor krijgt (soort vervoer, maaltijden etc) zodat er nooit een misverstand kan bestaan over of iets wel of niet inclusief was.
Over het algemeen bieden de agencies trouwens allemaal hetzelfde aan. Vaak zijn ze trouwens alleen tussenagent (vraag dit aan ze) en kom je uiteindelijk bij het hetzelfde bureautje uit dat het daadwerkelijk organiseert. Het maakt dan dus totaal niets uit waar je boekt, hoef je alleen op de prijs te letten.
Hoi, Je kunt inderdaad gewoon de Salkantay trek boeken wanneer je in Cusco bent, maar je weet dan niet zeker of je ook echt al de volgende dag kunt vertrekken. Als je wilt kunnen wij jouw Salkantay trek voor je regelen. We werken samen met een zeer goed georganiseerde touroperator en we hebben zeer scherpe prijzen. Als je ons even een mailtje stuurt, dan geven we je een reisbeschrijving en prijs voor de Salkantay trek.
Is het dan eventueel ook mogelijk om via internet te boeken bijv al in Lima of Areguipa, wanneer we de exacte datum van aankomst in Cusco weten? Vindt het altijd zo lastig zo vroeg van te voren boeken, omdat we niet weten hoe lang we ergens blijven en mss wel vertraging oplopen ergens onderweg. Of zijn de tours zonder extra kosten makkelijk te wijzigen? (ga daar niet vanuit)
Ow ja en weet iemand mss ook of het in een dag mogelijk is om van Lima naar paracas te gaan, dan de Ballestas eilanden te bezoeken (daar in de haven die ochtend zonder van te voren te boeken) en dan naar de Oase Huachina te gaan?
Vanaf Lima naar Paracas gaan er dagelijks een 5 tal bussen.
Met Cruz del Sur en Oltursa.
Deze zetten je af vrijwel in de haven van Paracas ( El Chaco)
Vanaf daar kun je dan een latere bus pakken naar Ica vanwaar je de taxi neemt naar Huacachina.
Allemaal geen probleem en kun je rustig in 1 dag doen.
Maar dan moet je wel de 0430 bus pakken in Lima. Om dan de tour om 0800 te doen. Daarna kun je om 1100 de bus pakken naar Ica
Cruz del Sur is wel duur (overdreven duur voor wat je ervoor krijgt vind ik persoonlijk) .
Je kunt ook Soyuz pakken vanuit Lima (avenida Mexico in Lima) En je af laten zetten bij het kruispunt van Pisco. Daar pak je een taxi naar de haven. Na de tour ga je terug met de taxi naar het kruispunt en pak je de eerst volgende bus naar Ica.
Soyuz heeft elke 8 minuten een vertrek naar Ica.
Op deze manier ben je ook niet echt tijd gebonden, zoals met Cruz del Sur wel het geval is
Reis je met Soyuz en de taxi dan ben je goedkoper uit.