Aantal vraagjes

Hoi iedereen, ben ik weer!
Met weer een aantal vraagjes.

Ik heb laatst foto’s gezien van de Santa cruiz trail en ik vond dat echt mooi! maar ik vraag me af, is dit juist een wandeling door Huarez of colca canyon? Is dit is Peru zelf te boeken of kun je het toch beter via Nederland boeken?

& Nog een vraagje over de incatrail…
Is de incatrail mooier of de Salkantay trail? Mijn vriend en ik houden vooral van mooie uitzichten en houden niet echt van geschiedenis…
Ik had namelijk gehoord dat de salkantay trail hoger ging dan de incatrail en de incatrail vooral langs ruines enzo ging, klopt dit?

Ook heb ik hier nog een lijstje met wat we waarschijnlijk gaan doen, kloppen de prijzen denken jullie? Hebben jullie hier ervaring mee?:

Incatrail 5 dagen of Salkantay trail +/- 220 Dollar p.p
Santa cruz trail 5 dagen +/- 200 Dollar p.p
Raften 3 dagen +/- 200 Dollar p.p
Colca canyon 4 dagen +/- 200 Dollar p.p
Huarez tour 4 dagen +/- 200 Dollar p.p
Huacachina Sandboarden 1 dag +/- 100 Dollar p.p

En tot slot heb ik nog een vraagje…
Kun je vanuit Peru Salar de Uyuni boeken of moet je dit in Bolivia doen? We willen namelijk eigenlijk niet ook nog helemaal door Bolivia reizen.

Sorry van mijn vele vragen, er komen er waarschijnlijk nog veel meer, maar ik wil zeker van dingen zijn :slight_smile:

Gr. Darifa

Hoi, hier ben ik ook weer.
lol2
Ik denk dat de salkantay mooier is en in ieder geval veel rustiger.
Ook zal hij stukken goedkoper zijn. Ik ging voor de salkantay.
Heb je ook al naar de ausangatetrail gekeken. Erg mooi.
Je kunt niet vanuit Peru naar Uyuni. Tenminste niet met een normale toegankelijke tour.
Je moet dit doen vanuit Uyuni zelf of San pedro de atacama of Tupiza.
De santa cruz trail is bij Huaraz.
In de colca canyon zou je ook een dag minder kunnen verblijven.
4 dagen is best lang.
Het sandboarden kost echt geen 100 dollar per persoon.
Ik zou dit laat in de middag doen. Als de zon laag staat zijn de duinen veel mooier. Het is dan wel iets kouder.

Ahh, heel erg bedankt!
Ik kan echt niet goed in schatten hoe duur alles is! Maar ik moet dus echt Bolivia in om de zoutvlaktes te kunnen zien? Waar ligt de andere trail waarover je het had? Ik heb daar nog niet van gehoord :slight_smile: 3 dagen Colca canyon is dus eigenlijk genoeg? :slight_smile:

3 dagen is genoeg. De Ausangatetrail ligt ten oosten van Cuzco. Deze tocht is wel zwaarder als alle andere in de buurt van Cuzco. Als je erg veel last hebt van hoogteziekte dan moet je deze niet doen.
Veel mensen doen deze tocht per paard, maar het geeft veel meer een kick als je hem per voet afgelegd heb vind ik.
Het hoogste punt ligt op ong. 5150 meter hoogte.
S’nacht kan het wel - 15 worden. Het is best afzien maar daar hou ik wel van.
Dit is volgens mij één van de mooiste hikes die je kunt doen in Peru.
Hij staat ook in de hike top tien ter wereld.
Dus als je goed fit bent, geen koukleum en niet al teveel last hebt van hoogte ziekte dan is deze tocht geweldig.

Wij hebben in Cuzco een gids geregeld die met ons voor 110 euro persoon 5 dagen rondgetrokken heeft.
We kregen er een privékok bij en een paard voor als we moe werden.
Wij waren dus 5 dagen met z’n viertjes.
De laatste dag lekker chillen in de thermale bronnen.
Dat is best lekker als je 4 dagen niet gedoucht hebt. :lol:

1 like

Gaat deze ook richting MP? Of is dit weer een hele andere hike?
Hij lijkt me wel echt heel vet! Me vriend en ik houden wel van avontuur!
Hoe heb je deze geregelt voor 110 euro? :)!

Echt heel erg bedankt voor al je tips!

Deze hike gaat niet naar MP.
Hij komt zelfs niet in de buurt.
De start van de deze hike is ten noorden van de berg ausangate, ongeveer 80 km. ten oosten van Cuzco in het plaatje tinqui.
Er zijn maar een paar bureautjes in Cuzco die deze trip aanbieden.
Het bureautje waar wij geboekt hebben ligt in een zijstraatje van het plaza de armas (het hoofdplein). dit straatje heet procuradores en ligt vanuit het plein gezien in noordhoek.
Kijk maar eens op www.besthike.com bij ausangatecircuit.
Vergeet niet bij hun een met wol gevoerde slaapzak te huren en wandelstokken.
brrrrrrrrrr!

Ik heb De Ausangatetrail ook in mijn programma opgenomen! Heeeel erg bedankt voor al je tips, heb er echt veel aan! Ik denk trouwens dat ik een slaapzak meeneem vanuit Nederland… :slight_smile:

Wij hadden ook slaapzakken bij, maar die waren niet warm genoeg.
In de slaapzakken van hun hebben we evengoed onze jas nog aangehouden. En een colaflesje met heet water tussen de benen.