Salkantay of jungle trail?

Over 3 weken vlieg ik naar Peru, yay! Ik ga uiteraard Machu Picchu bezoeken, alleen twijfel ik steeds meer via welke weg. Ik was er eerst vrij zeker van om de Salkantay trekking te doen, maar pfoeh, wat zie ik er tegen op qua hoogteziekte en zwaarte. Ik heb zeker een goede conditie, ik sport 5 tot 6 keer in de week intensief, maar een trekking is natuurlijk compleet iets anders dan hardlopen etc. Dus ik ben toch wel een beetje bang… Dus dan, wat zijn er voor alternatieven, de jungle trail met de mountainbike? Deze lijkt me zeker minder mooi, aangezien ik spontaan verliefd wordt op de foto’s van juist de Salkantay trek. Dus, wat adviseren jullie me? Of misschien nog andere alternatieven die absoluut mooi zijn? Of moet ik er gewoon voor gaan en de Salkantay kiezen? Inca trail wordt 'm trouwens sowieso niet…

Ik hoor het graag!

Salkantay! Doen! Prachtig! Het waren lange dagen. Vroeg op, lange afstanden. Maar super gaaf! Heb het heel erg getroffen met mijn groep. Super positieve gids. Heerlijk eten. Mooie route. Het was alleen de eerste dagen ijskoud en de laatste dagen snikheet. Pijnlijke voeten, rug etc. Maar het is het waard.

1 like

Kijk, zo’n enthousiast berichtje is precies wat ik nodig had. Dank je!

Veel plezier!

Als je zo intensief sport dan lukt de Salkantay trekking jou zeker en vast!

De Inca Jungle trekking is minder zwaar omdat het ook gevarieerd wordt met avontuurlijke activiteiten zoals rafting, zipline, fietsen, …

Veel plezier!

Valerie

@ilse84: dank je!
@imperial Peru: bedankt voor je reactie. Hoewel het toch een heel ander soort sporten is, geeft je antwoord me toch wat vertrouwen :slight_smile:
Bedankt!

Weet iemand ook tegen welke temperatuur je slaapzak bestand moet zijn op deze trek? Wij twijfelen nog om er een mee te nemen, maar dan willen we ook een goede meenemen. Ik lees her en der dat 'ie tegen min 15 graden bestand moet zijn, klopt dat?

Die van mij is prettig bij -5. Met laagjes kleding was het te doen. Ze raden volgens mij -10 aan. Je kunt ze ook huren.

1 like

Het is er heeel erg koud 's nachts dus wees goed voorbereid, een goede slaapzak is inderdaad heel belangrijk! Ook thermisch ondergoed is geen overbodige luxe…

1 like

OK, dus een slaapzak bestand tegen -5 tot -10 graden met een goede liner en thermo-ondergoed is te doen lijkt het… bedankt!