Ik reis momenteel door Zuid Amerika en na een behoorlijke tijd op internet en dit forum heb ik toch nog wat vragen:
- Hoe lang van te voren dien ik de Salkantay trail te boeken als ik deze eind juni (hoogseizoen?) wil doen? Ik weet nu nog niet mijn datum en wil het liefst bij aankomst wat boeken en binnen een halve week kunnen starten.
- Klopt het dat de prijzen rond de 500 euro liggen? Dit kom ik overal online tegen.
- Heeft er iemand ervaring met in deze periode ter plekke een tour zoeken? En touroperators die aan te raden zijn?
- Stel dat ik de Salkantay niet doe, maar enkel naar Macchu Picchu wil: wanneer koop ik dan mijn ticket? Ik hoorde eergisteren van andere backpackers dat je dit ook al ruim van te voren moet doen?
Bedankt!!
Hallo,
Eind juni is inderdaad hoogseizoen, je boekt best wel op voorhand, een tweetal weken raad ik toch wel aan.
Ter plekke zal je ook wel kunnen boeken, als je flexibel bent qua data … Maar ik vind het altijd een risico in het hoogseizoen als je niet lang in Cusco blijft.
Ik weet niet of het om de vierdaagse of de vijfdaagse trekking gaat, maar 500 euro is wel echt heel veel.
En dat de trekking duur is, betekent niet noodzakelijk dat de kwaliteit hoger ligt. De route is bij alle operators vaak dezelfde.
Met “enkel Machu Picchu” neem ik aan een uitstap met de trein (op 1 of 2 dagen). Ook in het hoogseizoen raken die treintickets steeds vaker uitverkocht, dus raad ik altijd een tweetal weken van tevoren aan.
Als je flexibel bent qua data en de treinuren maken je niets uit, dan kan je wel last minute boeken ter plekke.
Samen met mijn Peruaanse partner heb ik een reisbureau en organiseren we verschillende excursies en trekkingen in Peru, waaronder de Salkantay trekking.
Onze prijzen liggen heel wat lager. Stuur gerust een bericht voor meer informatie.
Veel plezier alvast!
Valérie