Salina, Sicilië

Ik vertrek in juli voor een week naar Sicilië. Een vriend van me heeft daar een huis in Malfa op het eiland Salina. Ik kom aan in Catania en vertrek opnieuw vanuit Catania. Ik zou een viertal dagen naar Salina gaan en drie dagen Sicilië. Al iemand in Salina geweest? Aangezien ik maar een drietal dagen op sicilië zal zijn. Wat moet ik zeker doen? Als transportmiddel op sicilië dacht ik om een vespa te huren. Weet iemand of dit mogelijk is? Weet iemand hoe ik het best van catania naar salina ga? Per ferry? Vanuit welke haven/plaats? dope

Hoi Matthias,

Hopelijk ben ik nog op tijd? of zit je al heerlijk op Salina te genieten!,

Ik ben in mei geweest, voor de eerste keer, en ik heb mijn hart verloren aan Salina, ik weet niet wat het is;de zee, het eilandgevoel, slowlife, het kleinschalige, de vriendelijke mensen, kortom ik ben helemal vol van Salina;

de boot (draagvleugelboot vertrekt vanuit Milazzo, en dan vaar je via Lipari het grootste eolische eiland, naar Salina, een dikke twee uur, zelf vloog ik op Palermo, maar wat ik weet is dat er goede treinverbindingen zijn in Catania, o.a. naar Milazzo en een hele mooie trip;

tips op het eiland Salina genoeg, naar Pollare naast Malfa (met bus te bereiken, gweldig uitzicht en magische energie!, de film il postino opgenomen, mooist amfitheater ooit, combineren met leten bij Il Cappero, fantastische zwaardvis.

nu ik dit aan het schrijven ben aan je, vraag ik me af wanneer je gaat, kunnen we misschien afspreken, kan ik je nog meer vertellen en meegeven?

Heel veel plezier,

c.kling@upcmail.nl/Chantal :zon02: