sicillie

Hallo,

Wie heeft er leuke , goeie adviezen voor onze reis naar Sicillie in het voorjaar volgend jaar.
wij gaan van half mei tot half juni.

Onze eerste ideeen bestaan uit
landen op Catalania, en dan met openbaar vervoer naar Liperia , daar bijv. 1 tot 1,5 week te verblijven ( en de andere kleine eilandjes bezoeken) en vervolgens een auto te huren en dan vanuit een vaste plaats op sicillie wat mooie steden en omgeving te bekijken.

Mijn vragen:
is het goed te doen met openbaar vervoer vana Catalana (vliegveld) naar Liperia?
Is Liperia een leuk begin van onze reis?

Is auto rijden op sicillie goed te doen?
Wie heeft leuke tips waar wij het beste een accommodatie kunnen huren als wij op sicillie zijn?
(liefst woning of appartement direct aan of vlakbij zee…

of… is het juist handig om niet eerst naar de eilandjes te gaan, maar dit als laatste te doen?

Alle tips zijn meer dan welkom!

Hallo Charlotte,

Ik zag je bericht op het wereldwijzer reisforum.

We komen zelf al jaren op Sicilië en hebben hier sinds 10 jaar een eigen vakantiewoning vlak bij Cefalu.

We hebben geen ervaring met openbaar vervoer van Catania naar Milazzo waar de veerboten naar de eilanden vertrekken. Zelf hebben we tot nu toe alleen twee keer een dagtrip gedaan naar deze eilanden. Geen ervaring met verblijf op de eilanden dus.

Voor de periode op Sicilië zelf kunnen we wel adviseren. Onze huis is een oase van rust en een prima uitvalsbasis om allerlei steden en bezienswaardigheden op Sicilië te bekijken. Autorijden op Sicilië is geen probleem. De verhalen die je soms hoort over het rijgedrag van de Sicilianen vinden we sterk overdreven. Vanuit Cefalu zijn er autosnelwegen van oost naar west en naar zuid-oost. Mooi centraal gelegen dus.

Informatie over ons huis kun je vinden op onze website: www.sicilyholidayhome.com

Onze gasten zijn altijd erg enthousiast. Gastenreacties zijn te vinden op http://www.zoover.nl/italie/sicilie/cefalu/casa-sirena/vakantiehuis

Mocht je verder nog vragen hebben over jullie vakantie op Sicilië dan horen we dit graag. Ons email adres is postbus.pot@gmail.com

We horen graag van jullie.

Met vriendelijke groeten,
Gerrit en Teresa Pot

PS: Ik had eerst geprobeerd om een persoonlijk bericht te sturen maar ik kreeg de melding dat je mailbox vol zit. Daarom maar via het forum.

hoi charlotte,hoe heb je het gehad?ben heel benieuwd naar je ervaringen,aangezien wij ook naar catania en lipari gaan(en vandaar willen we naar de andere eilandjes)