Is het mogelijk om de Salar tour te doen vertrekkende vanuit Tupiza?
Iemand ervaring? aan te raden reis organisators?
Thx
Ja hoor, ze vertrekken dagelijks vanuit Tupiza. Heb dit zelf onlangs ook gedaan. Tours vanuit Tupiza zijn in het algemeen beter georganiseerd (betere voertuigen, geen dronken chauffeurs e.d.) dan tours vanuit Uyuni. Maar ook wel behoorlijk wat duurder omdat er veel meer km´s worden afgelegd, de eerste dag zie je b.v. ook nog behoorlijk wat van de mooie omgeving van Tupiza
Er zijn in elk geval minstens 2 goede tour operators, Tupiza Tours (vanuit hotel El Mitru) en La Torre Tours (vanuit hostal La Torre), misschien nog wel meer dat weet ik niet.
Heb bij beide organisaties geinformeerd, beide hadden slechts vier reizigers per jeep (daarnaast kok en chaueffeur), in Uyuni vaak zes reizigers per jeep. La Torre vroeg 1200 Bs, Tupiza Tours 1300 Bs, ben dus met La Torre gegaan. De jeeps van beide organisaties rijden vaak samen, de chauffeurs onderling kennen en helpen elkaar en ze slapen in (vrijwel) dezelfde accomodaties. IK neem als je hun websites googled dat je wel meer kunt vinden over het programma.
De tour eindigt in Uyuni maar zonder extra kosten kun je ook mee terug naar Tupiza, zou je b.v. door willen gaan naar Argentinië;
De tour was geweldig, bij een van de oudere onderwerpen kun je mijn foto´s zien om een indruk te krijgen.
Ik heb ook niet zo lang geleden deze tour gemaakt vanuit Tupiza. Aanrader, maar shop wel rond in Tupiza voor een goede aanbieder. Ik ben met Grano de Oro gegaan en dat was een organisatorische ramp. Slechte gids, slecht eten en kapotte auto, zodanig dat we een nacht in de jeep in the middle of nowhere hebben moeten slapen.
Groetjes, Inge
www.tochgedaan.nl
Hoi, wij hebben de toer gedaan vanuit Tupiza met Valle Hermoso Tours. Is heel erg goed bevallen! Sommigen zijn misschien (iets) goedkoper (in ons geval niet trouwens), maar deze mensen hebben erg veel ervaring en dat merk je toch wel. Je doet de tocht maar 1x en dan kan het maar beter direct goed zijn. Het is een geweldige toer en voor ons een van de hoogtepunten! Voor de toer hebben we trouwens via hun een paardrijtocht gedaan, die ook super was.
Margriet,
Moest je lang wachten om weg te kunnen?
Wij willen niet vooraf boeken maar willen na aankomst in Tupiza wel binnen een dag of 2 beginnen aan de tour. (inderdaad ook eerst een paardrijdtour). Ben je trouwens met de trein toegekomen in Tupiza? Zo ja hoe was dat?
Of het mogelijk is?! Het is zelfs een absolute aanrader om het vanaf Tupiza te doen. Wat is dit een mooie tocht. De eerste dagen rij je door de meest fantastische landschappen. De laatste dag ga je naar de zoutvlaktes. Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik nou eigenlijk mooier vond!!
Ik sluit me aan bij Harry; La Torre tours en Tupiza Tours. Zelf ben ik met La Torre Tours geweest. Met 4 personen in een auto is mogelijk (1200Bs p.p.) maar ook met 5 personen is mogelijk (1050Bs)
Van te voren boeken is niet nodig. Binnen enkele dagen is het meestal mogelijk om te vertrekken. En indien je moet wachten kun je prima een dagje paardrijden rondom Tupiza, wat ook een echte aanrader is.
Veel plezier…
Wij zijn 1,5 week geleden vanuit Peru rechtstreeks naar Tupiza gegaan. Daar op dag van aankomst bij Tupiza tours de Salar Tour voor dag erna geboekt, geen probleem zonder te reserveren. Je kunt ze uiteraard ook paar dgn van te voren een mailtje sturen of er plek is, ze reageren dag zelf of dag later altijd.
Tupiza tours was echt een super tour moet ik zeggen! Zit in Hotel Mitru wat ook een geweldig hotel is, lekker ontbijt, fijne kamer, warme douche en een heerlijk zwembad waaraan je lekker even kunt relaxen/boekje lezen in de lig stoelen! Top
Ik zou in ieder geval ook vanuit Tupiza starten,wij kwamen onderweg mensen tegen die vanuit Uyuni hadden geboekt, zij zaten in de auto gepropt met 7 (soms 8). Wij waren maar met 4 man en chauffeur en kok.
Sommigen hadden daar bij oasis geboekt dit schijnt geen goede te zijn…zij zaten dus opgepropt en ze zeiden vanalles, maar toch was de reis en bestemming steeds anders als dat gezegd werd, zo zijn zij een keer 4 hotels afgereden…?? En uiteindelijk bij ons hotel uitgekomen raar toch.
Dus tip doe het vanuit tupiza
Wil toch even wat nuance aanbrengen t.o.v. vertrek uit Uyuni. Het komt nu over alsof je vanuit Uyuni geen goede aanbieders hebt en de chauffeurs dronken zijn, uiteraard schetst dit een onjuist en gegeneraliseerd beeld.
Heb zelf een prima ervaring vanuit Uyuni. De standaard is met 6 personen in de jeep, 3 dagen, door een geweldig gebied. Ik denk dat de 4daagse tour vanuit Tupiza wat minder *tourist trail *zal zijn, anderzijds heb ik me vanuit Uyuni niet gestoord aan de mede-4x4s.
Hoi,
Wij hebben de tour vorige maand gedaan vanuit Tupiza. Perfect!
Het beste van de tour is dat je op de zoutvlakte eindigt. Je werkt dus naar het hoogtepunt toe!
Wij zijn onderweg wel mensen uit Uyuni tegengekomen die een dag later pas konden vertrekken door een dronken chauffeur. Uiteraard ook veel mensen met wel goede verhalen die ook uit Uyuni vertrokken waren.
Je moet een beetje geluk hebben en goed informeren denk ik.
Sowieso is Tupiza een prima plek om een paar dagen te blijven. Paardrijden alsof je zelf in een Wild_West film zit bijv.
Hoi!
Ook ik raad het echt aan om het vanuit Tupiza te doen! Ik ging met Tupiza tours. Bij aankomst kon ik boeken voor de dag daarna. Zij regelden voor me dat ik met 3 anderen in de jeep terrecht kon.
Ik heb mensen ontmoet die vanuit Uyuni of San Pedro vertrokken en ik heb alleen slechte verhalen gehoord. Er zijn ook vast goede verhalen hoor, maar die heb ik iig niet gehoord.
Vanuit San Pedro schijnt 6 touristen per jeep trouwens ook de norm te zijn… Ik was blij dat wij er maar 4 hadden!
Wij willen over een paar weken vanuit Tupiza een tour maken over de Salar. Daarna is ons plan om richting San Pedro te gaan. Weet iemand of het mogelijk is dit te combineren of moeten we bij aankomst in Uyuni n de tour zelf vervoer richting Chili regelen?
Ben met “la torre tours” geweest, vanuit Tupiza naar Uyuni. Je kunt met hun afspraken maken over de route, maar meestal rijden ze route met de klok mee (vanuit Tupiza West, Noorden, Oost naar Uyuni). We hebben iets rond 1250 Bs pp betaald en zaten met 4 personen in een jeep. Een dag van tevoren geboekt, ter plekken in Tupiza. Het zijn lange rijdagen, maar zeer de moeite waard gezien de landschappen!
Je kunt via “la torre” het vervoer van Uyuni naar San Pedro regelen, maar ook ter plaatsen in Uyuni (met risico dat je een dag moet wachten). Veelal wordt je ook met een jeep richting de grens gebracht, zit een overnachting bij en volgende dag ga je met een bus naar San Pedro. Geloof dat het iets rond de 350 Bs was.