Saigon (HCM City) of Hanoi?

Hoi allen,

Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie mening over deze beide grote steden van Vietnam. Welke stad vinden jullie fijner/ leuker?

Zelf kies ik voor Hanoi. Misschien komt dat wel omdat ik in HCMC aankwam, en meteen tussen 4 miljoen brommers verkeerde en een beetje een cultuurshock had. Maar Hanoi vond ik, vooral 's avonds, net wat meer sfeer hebben en erg leuk om te winkelen :wink:

Ben heel benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,

Anne

Hoi
Ik heb beide cities denk een beetje geblokt maar als ik heel diep terug ga in mijn gedachte ga ik ook voor Hanoi. En vooral omdat ik daar een avond echt zo lekker aan dat meer gezeten heb met die verichting en dat tempeltje (namen weet ik echt niet meer en mijn lonely planet ligt in mijn verhuisdozen te wachten tot defintief vertrek naar ander huis).
HCMC was inderdaad voor mij ook meer een cultuurshock (zelfs naar Phnom Pehn) en een badder stad. Toen ik aankwam met de bus en goed en wel op een scooter zat brook de pleuris los met het gevolg dat ik door een halve meter water heb moeten waden op zoek naar een hotel die opeens vergeleken Cambodja erg duur leken! Resultaat een kapote teen slippers, verzopen telefoon en een leger aan ratten die rende voor hun leven!!!
Maar vooral achteraf was Vietnam zeker de moeite waard om een keer geweest te zijn maar 1 keer is in mijn leven toch echt genoeg!!!

hanoi, erg leuke oude straatjes met winkeltjes. ook vond ik het heerlijk zitten bij het hoan kiem lake of west lake. de sfeer was er wat gezelliger