Hallo allemaal. Inderdaad, ik ga de 1e maal naar Vietnam.
In maart en voor 3 weken.
Mijn vraag is, beter naar Ho Chi Minh vliegen of naar Hanoi???
Ik verblijf niet in grote steden, maar buiten de toeristen zone en graag
onder de locals.
Wie heeft een tip?? Met dank.
Nou stoffie,zelf gaat mijn kennis maar tot Ho Chi Minh City.
Ik wou al heel lang de beroemde tunnels van Cu Chi ( Vietnamoorlog) alsook het oorlogsmuseum bezoeken.
Het vernuft hoe de Vietnamezen telkens de Amerikanen op het verkeerde spoor zetten,vond ik wel indrukwekkend.
Dus als je eventueel in deze stad verblijft moet je beslist die tunnels bezoeken (kan je boeken bij de goede guesthouses als dagtrip)
Voor goede logement ( hotels en guesthouses)kan je altijd terecht in Pham Ngu Lao (district 1)
Dat ligt er natuurlijk aan waar je gaat verblijven. Persoonlijk vind ik het noorden veel mooier dan het zuiden en zou dus op Hanoi vliegen.
Het ligt er inderdaad aan waar je allemaal heen wilt. Wil je een reis van noord naar zuid of andersom? Dan zou ik gewoon vliegen op de goedkoopste luchthaven. Wil je één deel van Vietnam zien, dan zou ik gaan voor Hanoi. Wellicht afsluiten met wat stranddagen in Hoi An (wel toeritisch, maar erg relaxt). Als je in het noorden niet naar Sapa gaat, maar andere bergdorpjes bezoekt kom je een stuk minder toeristen tegen. En het noorden is echt supermooi!!
Sent from my GT-I9301I using Wereldwijzer mobile app
Bedankt allemaal, ik weet denk ik genoeg.