Rondreis

Ik ga deze zomerreis een rondreis naar vietnam ondernemen met een privegids. Ik zou na 14 dagen nog +/- 4 dagen willen uitrusten.

Ik moet kiezen tussen hanoi en HCM als einde. Kan iemand mij adviseren wat het meest intersante is om de reis te eindigen.

alvast bedankt
chantal

Hoi Chantal,

Ik ben helemaal gecharmeerd van Hanoi, maar anderen weer net van HCMC. Bezoek je deze beide steden sowieso?

Hanoi is erg leuk om te winkelen en om je laatste souvenirtjes te halen, vind ik. Ook kun je lekker relaxen rondom het meer (of 's ochtends heel vroeg Tai Chi gaan doen met 200 Vietnamezen, heel leuk om te zien ;)). Ook zijn er interessante bezienswaardigheden in Hanoi, maar misschien ga je die al met je gids bezichtigen. Hanoi is druk, maar Saigon nog net wat drukker met duizenden brommers. En je hebt in Hanoi veel variatie in eten wat betreft restaurants, met name voor vegetariërs zoals ik :wink:

Misschien zijn er anderen die je wat kunnen vertellen over HCMC als afsluiter (of Hanoi) van de reis. Dan krijg je zoveel mogelijk indrukken en kun je van daaruit bepalen wat jou het leukste lijkt.

Groetjes, Anne

Hallo Chantal,

Je schrijft " Ik moet kiezen tussen hanoi en HCM als einde ".
Ik ga er even vanuit dat dit ook je aankomst is.

14/18 dagen is eigenlijk tekort om heel Viet Nam te doen over de weg dus vliegen is een goede optie om allebei de gedeeltes, zuid en noord te doen.
Omdat je in de zomer ernaar toegaat heb de keuze uit beide gedeeltes omdat het weer dan overal goed is op een misschien een buitje na.

De keuzes

blijven in Noord Viet Nam bv
Hanoi, sapa, Halong Bay, Ninh Binh en strand in Dong Hoi.
Gids kan dan blijven t/m inchecken in Dong Hoi.

Blijven in zuid Viet Nam bv
Saigon, Cu Chi, Mekong Delta, Dalat, Nha Trang of Mui Ne voor strand
Gids kan blijven tot inchecken Mui Ne of met een excursie mee in Nha Trang.

Ik ga ervan uit dat je dezelfde gids wilt blijven hebben.
Een gids kost per dag $22 zonder overnachting; $35 met overnachting, afhankelijk van welke maatschappij, maar deze prijs is een marktconform gemiddelde.
Wanneer de gids ook met het vliegtuig meegaat betaal je zijn ticket.
Wanneer hij/zij meegaat van Hanoi naar Saigon dan komt het retour ticket er bovenop natuurlijk.

Dus in elke bestemming een andere gids nemen kan kostenbesparend zijn wanneer je budget onder druk komt.

noord en zuid bv
Hanoi, Sapa, Halong Bay, Hoi An, Saigon, Cu Chi, Mekong Delta, strand in Phu Quoc / Mui Ne / Vung Tau / Nha Trang / Con Dao.
Gids t/m strand.

Persoonlijk zou ik dus eindigen in het zuiden, omdat je daar de meeste keuze in stranden hebt om uit te rusten. Dong Hoi kan zeker de wedijveren met de stranden in het zuiden ( persoonlijk vind ik deze zeker onderschat en er zijn prachtige resorts ) maar de afstand naar Hanoi is te groot en gaat ten koste van je vakantiedagen.

Ik wens je veel succes met je keuze.
Ton.

Dat tai chi… waar is dat precies? En kan je gewoon deelnemen??

Hallo Azieazie,

In geheel Viet Nam zie je mensen aan Tai Chi doen.
Vooral in de parken en in Hanoi ook langs de meren.

Je kan er gewoon aan meedoen omdat dit een individueel iets is, maar misschien is dan toch handig om een 1 daagse cursus te nemen ( kan je overal boeken ) om wat basis te hebben.

gr
Ton.